نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 20:24

بهسازی جاده خلخال - اسالم نیازمند تامین اعتبار

خلخال- فرماندار شهرستان خلخال گفت: عملیات اجرایی بهسازی، زیرسازی و آسفالت جاده خلخال - اسالم نیازمند تامین اعتبار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد یحیی‌زاده بعدازظهر دوشنبه در نشست با صاحبان کارگاه‌های تولید شن و ماسه اظهار کرد: عملیات اجرایی بهسازی، زیرسازی و آسفالت ۵ کیلومتر از راه خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی خلخال و ۱۲ کیلومتر در حوزه استحفاظی گیلان به اعتبار نیاز دارد که این اعتبار حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بهسازی، زیرسازی و آسفالت ۱۷ کیلومتر از مسیر راه خلخال به اسالم در هر دو حوزه استان‌های اردبیل وگیلان از ابتدای سال آینده گفت: با مساعد شدن شرایط جوی از طرف اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آغاز خواهد شد.

فرماندار شهرستان خلخال با اشاره به هزینه‌های سنگین بهسازی و آسفالت راه‌های ارتباطی خلخال به گیلان برای دولت گفت: در صورت تحویل بار اضافه به هر کدام از کامیون‌های حامل بار شن و ماسه از سوی دارندگان کارگاه‌های شن و ماسه خلخال، واحد تولیدی متخلف پلمپ و تعطیل خواهد شد.

یحیی‌زاده با اشاره به تأمین روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون شن و ماسه مورد نیاز طرح‌های عمرانی استان گیلان، گفت: از دو سال پیش هرگونه برداشت مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه از معادن استان گیلان ممنوع اعلام شده و همین امر موجب هجوم خریداران شن و ماسه از استان گیلان به خلخال و در نتیجه تخریب راه‌های مواصلاتی این شهرستان شده است.

وی با تاکید بر لزوم دریافت بارنامه و برگ باسکول از سوی رانندگان کامیون‌ها افزود: ساعات کاری واحدهای تولیدی شن و ماسه دانه‌بندی شده در مناطق مختلف این شهرستان ساعت ۶ صبح الی ۲۰ شب بوده و همه کارگاه‌ها ملزم به رعایت زمان اعلام شده هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 993620

مهمترین اخبار ایران و جهان: