نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 15:11

افزایش ۳ برابری سهمیه جذب مراقبان سلامت از طریق آزمون سراسری

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای رفع مشکل کمبود مراقبان سلامت باید سهمیه آموزش و پرورش از آزمون سراسری برای جذب مراقبان سلامت افزایش پیدا کند و برنامه ما ۳ برابر کردن میزان جذب مراقبان سلامت از طریق کنکور سراسری است.

اعظم گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره برنامه‌های جدید ارتقای سلامت دانش‌آموزان در کشور اظهار داشت: از ابتدای سال تحصیلی در راستای ارتقای سلامت دانش‌آموزان برنامه‌های توانمندسازی معلمان، مدیران و مراقبان سلامت را در قالب دوره‌های ضمن خدمت برگزار کردیم که یک‌ماه پیش بیش از 400 هزار نفر از معلمان و فرهنگیان در این دوره‌های ارتقای سلامت دانش‌آموزان شرکت کردند.

وی اضافه کرد: در ضمن برنامه «صدای سفیر سلامت» را از رادیو سلامت برای دانش‌آموزان ابتدایی تدارک دیدیم که در قالب شیوه‌های نوین آموزش‌های لازم را در زنگ‌های تفریح و از طریق امواج رادیو سلامت دریافت می‌کنند تا سبب تغییر رفتار آنها شود.

گودرزی ادامه داد: همچنین برای مقابله با بیماری‌های واگیردار هم از ابتدای سال تحصیلی برنامه‌ها و بخش‌نامه‌هایی را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ارسال کردیم که بر مبنای این بخش‌نامه‌ها روش‌هایی در مدارس اجرا کنند که دانش‌آموزان بتوانند آموزش‌های حضوری را در محیط ایمن دریافت کنند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در ادامه این گفت‌وگو از جذب 950 مراقب سلامت از طریق آزمون استخدامی ماده 28 قانون استخدام کشوری خبر داد و گفت: در سال تحصیلی آینده هم امیدواریم که بتوانیم معضلات کمبود نیروی مراقب سلامت را برطرف کنیم.

وی افزود: برای رفع مشکل کمبود مراقبان سلامت باید سهمیه آموزش و پرورش از آزمون سراسری برای جذب مراقبان سلامت افزایش پیدا کند و برنامه ما سه برابر کردن میزان جذب مراقبان سلامت آموزش و پرورش از طریق کنکور سراسری است.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 950164

مهمترین اخبار ایران و جهان: