نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 13:49

مردم مشاهده حیوانات وحشی در سطح شهر و روستا را گزارش دهند

سرپرست حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به سرمای شدید وجود حیوانات وحشی در سطح شهر دور از انتظار نیست و مردم در صورت مشاهده با شماره ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند تا محیط‌بانان اقدامات لازم را انجام دهند.

سعید یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به بارش برف در اکثر نقاط استان گفت: در این شرایط امکان ورود حیات‌وحش از ارتفاعات به کوهپایه‌ها وجود دارد که از مردم تقاضا می‌شود از غذادهی دستی به این حیوانات خودداری کنند.

سرپرست حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ادامه داد: غذا دادن به حیوانات وحشی از نظر کارشناسی اشتباه است و باعث تغییر رفتار حیات‌وحش و آسیب به انسان‌ها می‌شود.

وی گفت: با این روند خطر تصادفات جاده‌ای افزایش پیدا می‌کند و برخورد این حیوانات با حیوانات اهلی باعث انتقال بیماری‌هایی مانند هاری به حیوانات اهلی می‌شود.

یوسف‌پور با اشاره به ضرورت مدیریت پسماند بیان کرد: مردم منابع غذایی و پسماندها را در حاشیه شهر رها نکنند و دفع پسماند به صورت اصولی و در شبکه دفع را جدی بگیرند.

سرپرست حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تا این لحظه گزارشی مبنی بر حضور حیوانات وحشی مانند گرگ در سطح شهر نبوده و فقط در بعضی روستاها گزارش شد که با تلاش محیط‌بانان به خارج از روستا هدایت شدند.

یوسف‌پور در پایان توضیح داد: با توجه به سرمای شدید وجود حیوانات وحشی در سطح شهر دور از ذهن نیست و مردم در صورت مشاهده با شماره ۱۵۴۰ محیط‌زیست که به صورت شبانه‌روزی فعال است، تماس حاصل کنند تا محیط‌بانان اقدامات لازم را انجام دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 980420

مهمترین اخبار ایران و جهان: