نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 00:25

افزایش چشم‌گیر قیمت کتاب/ مسئولان به فکر باشند

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن انتقاد از افزایش چشم‌گیر هزینه کتاب، خواستار توجه مسئولان به این امر شد و گفت: باید از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی نیز برای ترویج مطالعه بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی شامگاه شنبه در دیدار با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به میزبانی دفتر خود در سمنان با اشاره به مشکلات اقتصادی و کاهش مطالعه کتاب، تاکید کرد: امروز شاهد افزایش هزینه کتاب و کاهش قدرت خرید مردم هستیم.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی بیش از گذشته بهره‌گیری کرد، افزود: کتابخانه‌های عمومی می‌توانند علاقمندان به مطالعه کتاب و فرهنگ کتابخوانی را جذب کنند.

امام جمعه سمنان با اشاره به ضرورت کارکردهای جدید کتابخانه ها بیان کرد: با استفاده از ظرفیت کتابخانه ها می‌توان علاقمندان به سپری کردن دوره‌های مهرت آموزی را بیش از پیش جذب کرد.

مطیعی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت و فضای کتابخانه‌های عمومی برای ترویج امور فرهنگی ضرورت دارد، گفت: با اجرای برنامه‌های متنوع باید به خصوص جوانان را به کتابخوانی ترغیب کرد و این رسالت بزرگ کتابخانه‌های عمومی است.

وی با اشاره به نقش آفرینی کتابخانه‌های عمومی در جامعه گفت: برگزاری کلاس‌های مهارتی طرح خوبی است که باید از سوی کتابخانه‌های عمومی دنبال شود.

فعالیت سه هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این دیدار از اجرای طرح مهارت آموزی در راستای نقش آفرینی کتابخانه‌های عمومی نوین در سراسر کشور، گفت: بیش از دو هزار باب از این کتابخانه‌ها زیر نظر مستقیم این نهاد اداره می‌شود.

مهدی رمضانی با بیان اینکه تقویت کتابخانه‌های عمومی به خصوص تجهیز آن‌ها در کنار کتابخانه‌های سیار روستایی از جمله دیگر اقداماتی است که دنبال می‌شود، بیان کرد: سه هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور فعالیت دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 946620

مهمترین اخبار ایران و جهان: