نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 09:58

پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه سامانه گرمسیری در استان ایلام

ایلام-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه بزرگ سامانه گرمسیری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید هژبری با اشاره به اهمیت تکمیل پروژه سامانه گرمسیری و نقش آن در توسعه استان گفت: توسعه اراضی دیم، بهبودوضعیت کشاورزی و معیشت مردم شهرستان‌های ایلام، مهران و دهلران به وسعت ۱۷ هزار و ۵۵۹ هکتار به روش نوین آبیاری، ایجاد اشتغال پایدار برای سه هزار و ۵۱۱ نفر، افزایش بهره وری در مصرف آب و کاهش تهدیدات سیاسی و امنیتی به دلیل افزایش جمعیت حاشیه مرزها از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه است.

وی افزود: برای اجرای پروژه سامانه گرمسیری، احداث ۲ سد، اجرای ۵۰۰ کیلومتر لوله، احداث ۳۵ کیلومتر تونل، احداث ۵۰ کیلومتر کانال و باکس بتنی پیش بینی شده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه محدوده تحت پوشش سامانه گرمسیری در استان شامل ۷۷ روستا، ۲۵ شهر و ۱۲ شهرستان است، تاکید کرد: ۲۱۲ کیلومتر شبکه انتقال در این پروژه باید اجرا شود که تاکنون ۱۷۰ کیلومتر آن عملیاتی شده است، همچنین ۲ تونل به طول ۱۷ کیلومتر و ۵ کیلومتر باکس بتنی نیز در این طرح وجود دارد.

وی اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی مجموع طرح تا شهرستان مهران ۹۵ درصد و در سراسر استان ایلام هم اکنون ۸۵ درصد است.

معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به اینکه در حوزه شبکه آبیاری فرعی مزارع نیز ۴۵۰ میلیارد تومان توسط جهاد کشاورزی هزینه شده است، گفت: تاکنون ۷,۰۰۰ میلیارد تومان برای طرح هزینه شده و برای تکمیل طرح ۹,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 964720

مهمترین اخبار ایران و جهان: