نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 14:18

تاخیر در ترمیم حفارها در شهر زنجان باعث نارضایتی شهروندان شده است

زنجان-استاندار زنجان گفت: انجام حفاری ها و تاخیر در ترمیم آنها باعث نارضایتی شهروندان زنجانی شده است و هرکسی که نارضایتی ایجاد کند از او نخواهیم گذشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر پنجشنبه پنجشنبه در ستاد بازآفرینی شهری استان، با بیان اینکه هر متری که به شهر اضافه می‌شود باید تغیرات مطلوبی را به همراه داشته باشد، گفت: نگاه مردم به شهرنشینی باید تغییر کند. در حوزه شهری هر دستگاهی که ناکارآمدی و نارضاینی برای مردم ایجاد کند قابل گذشت نخواهد بود.

وی با بیان اینکه با وجود گسترش شهر زنجان مرکزیت شهر در همان وضعیت گذشته ماندگار شده است، افزود: امور اقتصادی هم به تبع این موضوع در مرکز شهر تمرکز پیدا کرده و پیامد این وضعیت افزایش مشکلات شده است.

استاندار زنجان گفت: اضافه شدن محدوده های جدید به شهر زنجان از جمله اراضی هزار هکتاری لیل آباد و اراضی ۱۶۵ هکتاری پیرامون گرده داغ، می تواند فرصتی برای توسعه افقی شهر فراهم کند.

افشارچی به لزوم ایجاد جذبه در بخش غرب شهر زنجان برای افزایش تمایل بیشتر شهروندان برای سکونت در آن منطقه تاکید کرد و گفت: باید اقتصاد شهری را غیرمتمرکز کنیم تا توزیع مناسبی در این زمینه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه پارکینگ محوری در شهر حائز اهمیت است، ادامه داد: فرهنگ پارک کردن در پارکینگ باید تقویت شود تا در مناطق شهری خصوصاً در مرکز شهر شاهد مشکلات، تراکم و ترافیک نباشیم. تکنولوژی کارها را بیش از تصور راحت می‌کند؛ در این زمینه نیز می‌توان از تکنولوژی بهره گرفت.

استاندار زنجان گفت: از چند دهه گذشته در شهر زنجان شاهد توسعه عمودی و بلند مرتبه سازی هستیم ولی به توسعه افقی شهر که مزایای قابل توجهی می‌تواند داشته باشد توجهی نشده است.

افشارچی افزود: تراکم جمعیت نسبت به هکتار در مرکز شهر زنجان بالاتر از وضعیت استاندارد بوده که این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بهره گیری از فناوری های جدید در مدیریت شهری باید مورد توجه جدی قرار گیرد، ادامه داد: پروژه «زنجان من» که با کمک شهرداری زنجان در حال اجرا بوده، گام مهمی در این راستا است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942120

مهمترین اخبار ایران و جهان: