نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 11:16

مصرف گاز در کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر است

کرمانشاه- سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به افزایش مصرف گاز در استان گفت: مصرف گاز در کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر است.

ناصر حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مصرف سال گذشته گاز در استان کرمانشاه پنج میلیارد متر مکعب بود که امسال افزایش قابل توجهی خواهد داشت و ۷۰ درصد مصرف در بخش خانگی، اداری، آموزشی و تجاری است.

وی افزود: ۶۶۸ هزار مشترک گاز در استان کرمانشاه وجود دارد و سرانه مصرف استان نسبت به میانگین کشوری بالا است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان‌های شمالی کمبود و افت فشار گاز داریم و ما بر اساس دستورات اسلامی وظیفه داریم در شرایط بحرانی همگی به کشور کمک کرده و به اندازه رفع نیاز مصرف کنیم تا شرایط استفاده همه هم وطنان فراهم شود.

حسینی بیان کرد: در حال حاضر ۳۱ شهر، ۱۹۰۰ روستا و ۳۰۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردارند و ضریب نفوذ گاز در بین مشترکین شهری ۹۹.۹ درصد و در بین مشترکین روستایی ۸۶.۵ درصد است.

وی از مردم درخواست کرد با استفاده از روش‌های کوتاه مدت همچون تنظیم دمای خانه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد، بستن دریچه‌های کولر، نپوشاندن رادیاتورها، تنظیم دمای آبگرمکن ها بر روی ۵۰ تا ۶۰ درجه، کوتاه کردن زمان استحمام و استفاده از پرده‌های ضخیم در کاهش مصرف گاز سهیم باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 975720

مهمترین اخبار ایران و جهان: