نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 15:54

تربیت درست فرزندان هیچ تعارضی با مسئولیت اجتماعی بانوان ندارد

زنجان-امام جمعه زنجان گفت: فراهم‌آوری کانون گرم با تربیت درست فرزندان،هیچ تعارضی با مسئولیت اجتماعی بانوان ندارد و این همه صبر، بردباری و متانت برای یک هدف والا در زندگی شایسته مقام زن است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه زنجان، ضمن تبریک ولادت بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س) و بنیان‌گذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) همچنین روز زن و مادر، با بیان اینکه اولین بستر تربیت هر انسان، دامن پاک مادران بوده و این به معنی همان جهاد بزرگ است، گفت: فراهم آوری کانون گرم، با تربیت درست فرزندان هیچ تعارضی با مسئولیت اجتماعی بانوان ندارد و این همه صبر، بردباری، متانت برای یک هدف والا در زندگی شایسته مقام زن بوده است.

وی استفاده زن در تبلیغات را نمونه ای بردگی نوین در جهت آمال و هوس های گذران عنوان کرد و افزود: اسلام این‌نگرش‌ها را به خوبی تغییر داد و ارزش واقعی زنان را به همگان نشان داد.

امام جمعه زنجان با اشاره به حضور موثر زنان در انقلاب اسلامی از بدو شروع و ارزش زن در جامعه ایرانی اسلامی، گفت: خانواده پایه جامعه بوده و پایه یک خانواده زن است.

خاتمی با بیان اینکه رسالت تربیت فرزند و خانه داری مساوی با جهاد است، افزود: رهبر معظم انقلاب انقلاب در دیدار اخیر خود با بانوان فرمودند خانه داری زن به مفهوم خانه نشینی نیست، همان‌طور که تاکنون دیدیم فعالیت‌های اجتماعی خانم‌ها هیچ منافاتی با تربیت فرزند و رسالت‌آنها نداشته است.

وی با بیان اینکه بانوان ایرانی در دوران شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در عرصه های مختلف بعد از انقلاب اسلامی نقش تاثیرگذاری داشته اند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره نقش و جایگاه بانوان را مورد توجه قرار داده است.

خاتمی افزود: نقش زنان، حضور موثر بانوان در اجتماع و عرصه‌های مختل مدیون نگاه متفاوت اسلام به زن است و به تعبیر پیامبر اسلام بیشتر خیر و خیرات در ارتباط با بانوان است.

امام جمعه زنجان در ادامه به سالروز انتصاب مقام معظم رهبری به امامت نماز جمعه تهران به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری این انتصاب امامت جمعه خود را یادگاری شایسته امام خمینی (ره) عنوان کردند.

خاتمی همچنین با اشاره به ۲۶ دی ماه سالروز فرار ذلیلانه محمد رضای پهلوی، گفت: این تاریخ درست عبرتی برای دیکتاتورها است و فردی که بر قدرتی به غیر از قدرت مردم تکیه زده بود با حضور همین مردم در صحنه راهی جز فرار نداشت.

وی افزود: مردم همواره در هر صحنه‌ای، از جان و مال گذشتند و باید مسئولان خدمت‌گزاری به مردم را وظیفه خود بدانند و با تمام وجود در خدمت این مردم همیشه در صحنه باشند.

مردم انقلابی و ولایمتدار زنجان امروز بعد از نماز جمعه این هفته شهر زنجان در محکومیت نشریه فرانسوی در توهین به مقدسات مرجعیت شیعه راهپیمایی کردند. نظیر این مراسم در سایر شهر استان زنجان نیز برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 974564

مهمترین اخبار ایران و جهان: