نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 16:34

کمبود اعتبار دلیل عقب ماندگی توسعه راه‌های اردبیل

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: کمبود اعتبار دلیل عقب ماندگی توسعه راه‌های اردبیل است و برای جبران این عقب‌ماندگی باید ۲۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب حیدری ظهر چهارشنبه در بازدید از پروژه‌های بزرگراهی استان اردبیل اظهار کرد: کمبود اعتبار دلیل عقب ماندگی توسعه راه‌های اردبیل است و برای جبران این عقب‌ماندگی باید ۲۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در توسعه بزرگراهی رتبه‌ای پایین‌تر از میانگین کشوری دارد، گفت: تکمیل ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه مورد نظر به تأمین اعتبار لازم از طریق اعتبارات ملی و تهاتر نفت نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به بدهی چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی به پیمانکاران راه و شهرسازی بیان کرد: با وجود بدهی تمام کارگاه‌های حوزه عمرانی راه در مسیرهای استان اردبیل فعال است و اغلب پیمانکاران با قدرت طرح‌های عمرانی و راه‌سازی را به پیش می‌برند.

حیدری خاطر نشان کرد: توسعه بزرگراه‌ها در مسیر اردبیل - سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر در اولویت قرار دارد که بخشی از باند دوم این بزرگراه به روی خودروها گشوده شده و با تأمین اعتبار به صورت ملی و فاینانس بانک، این طرح در سال‌های آینده تکمیل می‌شود.

وی افزود: تمام طرح‌های حوزه راه استان از منابع و ردیف دولتی برخوردار هستند و سالانه ۵۰ هزار میلیارد ریال منابع صرف طرح‌های حوزه راه و مسکن در استان اردبیل می‌شود که در دولت سیزدهم این منابع اغلب به صورت نقد تأمین می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 940864

مهمترین اخبار ایران و جهان: