نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 11:20

صندوق‌های بازنشستگی برای صادرات و واردات موانع متعددی دارند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وضعیت نقدینگی صندوق ها در جهان اینگونه است که صندوق ها می توانند صادرات و واردات داشته باشند اما در کشور با موانع متعددی مواجه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مهدی عیسی‌زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 20 دی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد ارزیابی ابعاد چالشی صندوق های بازنشستگی و عملکرد دستگاههای اجرایی مربوط اظهار کرد: بحران صندوق های بازنشستگی یکی از موضوعاتی است که اقتصاد کشور با آن درگیر است و بسیاری از کارشناسان از این بحران که ابر چالش است ابراز نگرانی کرده اند.

وی افزود: طی سال های گذشته هیچ راه حلی برای عبور از این بحران اندیشیده نشده است. ما 18 صندوق داریم که از این ها فقط 2 صندوق قانون دارد مابقی بر اساس دستورالعمل های داخلی اداره می شود و این منجر به این می شود که همه شاغلین و بازنشستگان همه صندوق ها زیان ده هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: از مجموع 178 شرکت بازنشتگی کشوری 43 شرکت سودآور است. برخی شرکت های زیان ده از شرکت های سود ده‌ پول می گیرند تا تعادل برقرار شود. کجای این عدالت است؟ 

عیسی زاده تصریح کرد: وضعیت نقدینگی صندوق ها در جهان اینگونه است که صندوق ها می توانند صادرات و واردات داشته باشند اما در کشور با موانع متعددی مواجه است.

وی خاطر نشان کرد: برخی از صندوق های بازنشستگی مانند شرکت فولاد که باید سود ده باشد جز، 2 شرکت بقیه شرکت های آن زیان ده است. ما از وزیر کار تقاضا داریم به این موارد توجه ویژه کند. ما باید رفاه، معیشت و امید به زندگی را در بازنشستگان احیا کنیم. این عزیزان نسبت به آینده شان نا امید هستند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 967320

مهمترین اخبار ایران و جهان: