نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 09:33

عملیات برف‌روبی در کرمانشاه همچنان ادامه دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: با توجه به موج بارش برف در شهرستان‌های استان کرمانشاه عملیات برف‌روبی همچنان ادامه دارد.

 فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: با شروع بارش برف تمامی نیروهای‌های راهداری و ماشین‌آلات برف‌روبی با حضور در محورهای مواصلاتی عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی را انجام داده‌اند و بارش برف همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اولویت عوامل راهداری استان بازگشایی و پاک‌سازی محورهای اصلی، فرعی و سپس روستایی است، تصریح کرد: در این مواقع باز بودن راه‌های شریانی از اهمیت خاصی برخوردار است، به همین خاطر اولویت بازگشایی و روان‌سازی تردد با محورهای اصلی و فرعی است تا خللی در روند حمل و نقل به وجود نیاید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: تداوم بارش برف و وجود کولاک شدید باعث شد عملیات برفروبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی توسط راهداران در بارش‌های اخیر با مشکل مواجه شود که با تلاش راهداران بازگشایی جاده‌ها انجام شد و رفت و آمد در آن‌ها در جریان است.

وی افزود:طی ۲۴ ساعت گذشته؛ ۲ هزار و ۷۴۵ کیلومتر باند عملیات برف‌روبی در محورهای اصلی استان کرمانشاه انجام شده و یک‌هزار و ۳۶۱ تن نمک نیز مصرف شده است.

به گفته کرمی، از ابتدای بارش برف در استان کرمانشاه؛ ۱۷ مقطع ریزش برداری انجام شده است.

وی درباره عملیات برف‌روبی در محورهای روستایی نیز، گفت: ۵۳ محور روستایی بازگشایی شده و ۸۶۰ کیلومترباند برف‌روبی و ۲۳۰ تن شن و نمک مصرف شده است.

کرمی افزود: مردم حتماً قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 977564

مهمترین اخبار ایران و جهان: