نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 11:20

صادرات بیش از ۲ میلیارد دلار کالا از مرزهای کرمانشاه به عراق

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه، از صادرات ۲ میلیارد و ۲۳ میلیون دلار کالا از گمرکات استان در ۹ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بختیار رحمانی‌پور مدیرکل گمرک استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی ۹ ماه سپری شده از سال جاری،  ۲ میلیارد و ۲۳ میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مشابه سال گذشته از نظر ارزشی چهار درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: ارزش وزنی کالاهای صادر شده از گمرکات مرزهای استان کرمانشاه ۵ میلیون و ۱۲۸ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت: از مجموع صادرات انجام شده از مرزهای استان کرمانشاه ۶۵۲ میلیون دلار کالا مربوط به مرز رسمی پرویزخان است که جایگاه نخست را در بین مرزهای استان از نظر صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق دارد.

وی، عمده کالاهای صادراتی در این مدت را شامل میلگرد، آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف اعلام کرد.

رحمانی‌پور ادامه داد: کرمانشاه با داشتن پنج مرز رسمی با ۲ بخش اقلیم و عربی عراق هم مرز است و این امر یک ظرفیت خوب برای استان به شمار می‌رود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 985764

مهمترین اخبار ایران و جهان: