نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 13:12

اعلام ریاست شیخ سلمان در AFC توسط یک ایرانی!

شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سومین دوره متوالی به عنوان رئیس AFC انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و سومین کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز چهارشنبه به میزبانی بحرین آغاز شد. اصلاح اساسنامه AFC، انتخاب رئیس و نواب رئیس این کنفدراسیون و ... از جمله دستور جلسات این کنگره بود.

* اصلاح اساسنامه با رای قاطع اعضا

در ابتدای این نشست و بعد از توضیحات «داتو ویندزور جان» دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا، اصلاح اساسنامه این نهاد به رای گذاشته شد که با اکثریت آرا، تصویب شد. ایران هم به این اصلاح، رای مثبت داد.

* آغاز انتخابات با اجرای یک ایرانی

جهانگیر بگلری رئیس کمیته استیناف کنفدراسیون آسیا برگزاری انتخابات را بر عهده داشت. او ابتدا روند برگزاری و رای گیری را توضیح داد و سپس کلیپی در این ارتباط پخش شد.

اعلام ریاست شیخ سلمان در AFC توسط یک ایرانی!

* اعلام ریاست دوباره شیخ سلمانِ بدون رقیب

در ادامه بگلری نام شیخ سلمان را به عنوان تنها گزینه ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا ذکر کرد و با استناد به آیین نامه AFC، ریاست دوباره او را برای سومین دوره متوالی اعلام کرد. شیخ سلمان تا سال ۲۰۲۷ رئیس AFC خواهد بود.

اعلام ریاست شیخ سلمان در AFC توسط یک ایرانی!

* انتخاب مهدی تاج به عنوان نایب رئیس AFC

سپس نوبت به انتخاب نواب رئیس کنفدراسیون آسیا رسید که در ابتدا نام هاشم حیدر از لبنان از منطقه غرب آسیا اعلام شد. حیدر در این منطقه رقیبی نداشت. سپس بگلری اعلام کرد که به خاطر حضور مهدی تاج در آسیای مرکزی و هموطن بودن با او، نمی تواند در این بخش حاضر باشد و جایش را به «محمد حمد» داد. حمد هم در نهایت نام مهدی تاج را به عنوان نایب رئیس AFC از منطقه آسیای مرکزی اعلام کرد.

اعلام ریاست شیخ سلمان در AFC توسط یک ایرانی!

این گزارش در حال تکمیل است...

منبع: مهر
شناسه خبر: 1012664

مهمترین اخبار ایران و جهان: