نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 19:07

ورود جدی دادستانی برای پیشگیری از تبدیل تالاب «نئور» به مرداب

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دادستانی برای پیشگیری از تبدیل تالاب «نئور» به مرداب و احیا و صیانت از این سرمایه ارزشمند ملی با جدیت ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو بعدازظهر سه‌شنبه در سومین جلسه کارگروه استانی تفاهم نامه همکاری قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دادستانی برای پیشگیری از تبدیل تالاب «نئور» به مرداب و احیا و صیانت از این سرمایه ارزشمند ملی با جدیت ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در ارتباط صادقانه با مردم به تبیین واقعیت‌ها و عملکردها و موانع احتمالی موجود پرداخته و از دادن وعده و وعیدهای دست نیافتنی پرهیز کنند، گفت: عقب ماندگی‌های گذشته در استان به صورت جهادی و انقلابی پیگیری و مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل خاطر نشان کرد: انرژی مسئولین به جای صحبت در مورد مشکل، باید صرف حل مشکل و سپس اطلاع رسانی از دستاوردها برای امیدواری مردم و تنویر افکار عمومی شود.

حجت الاسلام کثیرلو با بیان اینکه بخش عمده ای از مسائل استان، با همکاری و تعامل و هم‌افزایی خود مسئولان استانی قابل حل و فصل است، افزود: در مواردی که نیاز به طرح و پیگیری ملی و استفاده از امکانات و توان فرا استانی وجود داشته باشد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسئولیت خطیری دارند.

وی با یادآوری مجدد مقوله ترک فعل و ضرورت پاسخگویی مسئولان در قبال مشکلات ناشی از حوزه مسئولیت خود تاکید کرد: دادستانی در استان به ترک فعل مدیریت‌های بخش‌های گوناگون نیز ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح بحران تالاب نئور و تهدید تبدیل آن به مرداب در مجلس شورای اسلامی و پیگیری نیازمندی‌ها به ویژه بحث بودجه در سطح ملی و هماهنگی‌های لازم جهت استفاده حداکثری از ظرفیت روز جهانی تالاب‌ها و حضور کارشناسان در استان، در جهت کمک به حل بحران تالاب نئور از جمله مصوبات سومین جلسه کارگروه استانی تفاهم نامه همکاری قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 968520

مهمترین اخبار ایران و جهان: