نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 20:32

جهاد تبیین یکی از الزامات اساسی مدیران در هنر کشورداری است

استاندار مازندران گفت: جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی به‌موقع نسبت به سیاست‌های درست اجرایی یکی از الزامات اساسی مدیران در هنر کشورداری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در کارگاه آموزشی ویژه فرمانداران مدیران ستادی استانداری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مازندران، اظهار کرد: دیدگاه متفاوت را به هم نزدیک کنیم این شعار اساسی است و باید برای پاسخ به این سوال برنامه‌های مختلفی ایجاد کنیم.

وی افزود: دیدگاه‌های متفاوت و متضاد همانند خوره در مجموعه‌های مدیریتی ما افتاده است و موانع اساسی از در پیشرفت و حکمرانی ایجاد کرده است.

استاندار مازندران اضافه کرد: باید ببینیم موانع توسعه استان مازندران کجا است در حکمرانی نوین و جدید تعصب فردی جای خود را به تفاهم عمومی داد اما هنوز ما نتوانستیم به این امر مهم نزدیک شویم.

حسینی‌پور بیان کرد: ما هنوز روی تعصبات فردی پافشاری می‌کنیم و هنوز فکر می‌کنیم آنچه ما می‌دانیم بهترین است که این مساله از آسیب‌های مهم محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: برداشت‌های فردی و شخصی بر مصالح عمومی نباید ترجیح داده شوند؛ چرا که اینها موانع بزرگی را در پیشرفت حکمرانی ما ایجاد می‌کنند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه بالای ۵۰ درصد مشکلات ما در استان مربوط به رفتار مدیریتی است، تصریح کرد: آنقدر ظرفیت‌های نهفته‌ای در این استان وجود دارد که اگر دیدگاه‌های متفاوت و بعضا متضاد بین مجموعه‌های مدیریتی استان حل شود ظرفیت‌های عظیم خودش را نشان می‌دهد.

حسینی‌پور اضافه کرد: بعضا دیدگاه‌های متضاد دست به حملات می‌زند که نه تنها که متضاد انجام می‌دهد عملیات انجام می‌دهند تا دیدگاه خود را پیاده کنند پس اینکه چگونه یدگاه‌های متفاوت و متضاد به یکدیگر نزدیک شوند سوالی اساسی است که حل آن به بصیرت، فراست و منش خوب مدیران بستگی دارد.

وی با بیان اینکه پایه کارآمدی نظام سیاسی مبتنی بر مشروعیت دینی و مقبولیت عمومی است، گفت: هنر کشورداری هم ریشه در دو رکن مشروعیت سیاسی در اندیشه امامان انقلاب دارد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه مدیران باید زمینه تبادل مردم به قبول مسؤولیت اجتماعی را در تمامی شئونات جامعه ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: اگر توانستیم این کار را انجام دهیم بخش اعظمی از مشکلات را حل کردیم، آنچه که الان پیش‌روی ما است ناپخته است، واگرایی جامعه یکی از مولفه‌های اصلی مانع توسعه محسوب می‌شود.

حسینی‌پور با طرح این سوال که در مجموعه استان چه میزان همگرایی برای توسعه استان است، اظهار کرد: هر مدیری در حوزه کاری خود روی این موضوع متمرکز شود و مدیران ما باید دارای بلوغ حکمرانی و کشورداری در همه امور جامعه باشند که خیلی مهم است.

وی ادامه داد: سعه صدر مدیر نسبت به هم شنیدن و پذیرش نظرات مخالف چه میزان است از مسائل مهمی بود که خیلی در این موضوع گرفتار هستیم و تا آخرین ثانیه به دنبال این هستیم نقد مخالف را برگردانیم و اثبات کنیم که نظر درستی نبود.

استاندار مازندران با بیان اینکه جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی به‌موقع نسبت به سیاست‌های درست اجرایی یکی از الزامات اساسی مدیران در هنر کشورداری است، گفت: موضوعی که مقام معظم رهبری به‌موقع هشدار و ترسیم کردند ولی در بحث جهاد تبیین برخی از دانشمندان داخلی ما نیامدند برای مسوولان بیشتر باز کنند.

حسینی‌پور با اعلام اینکه مدیریت در هر نظام سیاسی باید براساس خط مشی کلان و عمومی تعیین شود، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی در این زمینه در تمامی تصمیمات اجرایی خط مشی کلان نظام منطبق بر قوانین اسلام است.

وی یادآور شد: استانداردهای اخلاقی جامعه ریشه در قانون اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه موضوع مهم آموزش، اخلاق حرفه‌ای و رشد دانش مدیران است، افزود: امروز در حوزه حکمرانی با پیچیده‌ترین رفتارها مواجه هستیم که اگر نتوانیم خود را بروز کنیم موفق نخواهیم شود.

حسینی‌پور گفت: اگر امر آموزش و توانمندسازی مدیران را جدی تلقی کنیم شاید قفل کارها باز شود که در این زمینه پیشنهاد ما این بوده کارگروهی در زمینه نیازسنجی مدیران با عضویت یک نفر از همه دستگاه‌های استان تشکیل شود‌. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1203564

مهمترین اخبار ایران و جهان: