نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 00:12

تشدید حملات فلسطینی‌ها به اراضی اشغالی/ خبری از آتش بس نیست

گروه‌های مقاومت فلسطین حملات راکتی خود به اراضی اشغالی را شدت بخشیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گروه‌های مقاومت فلسطین از ساعت ۹ شب حملات راکتی خود به اراضی اشغالی را شدت بخشیدند که در پی آن خسارت‌های زیادی به خانه‌های صهیونیست‌ها وارد شده است.

از سوی دیگر، اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در گفتگو با المیادین اعلام کرد که دشمن صهیونیستی برای آرام‌سازی اوضاع و توقف درگیری‌ها با مقاومت دست به دامن طرف‌های واسطه شده اما مقاومت به موضع خود مبنی بر ضرورت توقف فوری سیاست ترور رهبران مقاومت پایبند بوده است.

اتاق مشترک مقاومت همچنین بر آمادگی خود برای نبردی طولانی‌مدت با دشمن صهیونیستی و گسترش دامنه حملات راکتی خود در صورت لزوم تاکید کرده است.

همچنین خبرنگار الجزیره از حمله صهیونیست‌ها به یک مرکز تجاری در محله الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه خبر داده است.

از سوی دیگر، شبکه ۱۲ به نقل از یک مقام سیاسی صهیونیستی اعلام کرد: «آتش بس تا صبح اجرا نمی‌شود.»

همزمان، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: «گالانت وزیر دفاع با همتای آمریکایی خود لوید آستین تلفنی درباره عملیات نظامی در غزه گفتگو کرد.»

ارتش اشغالگر صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «چند هواپیمای جنگی به محل تولید تسلیحات جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه حمله کردند. همچنین مقر فرماندهی یگان موشکی جهاد اسلامی نیز در بیت لاهیا در شمال نوار غزه هدف قرار گرفت که شامل اتاق عملیاتی بود که برای مدیریت پرتاب موشک به سمت اسرائیل استفاده می‌شد.»

از سوی دیگر، بیمارستان برزلای از انتقال ۱۶ صهیونیست مجروح در حملات راکتی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی به این بیمارستان خبر داد.

جنبش جهاد اسلامی نیز هشدار داد که ادامه بمباران خانه‌های فلسطینیان در غزه منجر به تشدید حملات راکتی به تل آویو و مناطق مرکزی اراضی اشغالی خواهد شد.

تحولات در کرانه باختری نیز پرتنش به نظر می‌رسد و منابع عبری زبان از تیراندازی به سمت یک دستگاه اتوبوس صهیونیست‌ها در منطقه کوه صبیح در جنوب نابلس خبر دادند. این منابع تاکید کردند که مجریان این عملیات به سلامت محل را ترک کرده‌اند.

ساعاتی پیش از این نیز، سایت الدستور گزارش داد که موشک‌های نیروهای مقاومت فلسطین به مناطقی در جنوب تل‌آویو اصابت کرده است. این سایت ادامه داد که اصابت این موشک‌ها به تل آویو بیانگر عبور آنها از سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین و پیشرفته بودن این موشک‌ها است.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز از زخمی شدن تعدادی از شهرک‌نشینان صهیونیست و انتقال آنها به بیمارستان‌های موجود در اراضی اشغالی و در اطراف نوار غزه خبر داد.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که یک موشک شلیک شده از سمت نوار غزه مستقیماً به یک ساختمان در سدیروت اصابت کرده است. این رسانه‌ها اعلام کردند که حملات موشکی نیروهای مقاومت حرکت هواپیماها در فرودگاه بن گوریون را متوقف کرده است.

این در حالیست که به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است که موشک شلیک شده به سمت تل آویو با استفاده از سامانه فلاخن داوود که یک سامانه ضد موشک‌های بالستیک است، ساقط شده است.

ارتش این رژیم هم چنین اعلام کرد که دستورات صادره در خصوص حالت فوق‌العاده تا روز جمعه آتی برقرار خواهد بود. از سوی دیگر، رسانه‌های عبری زبان از دستیابی به آتش بس طی ساعات آتی خبر دادند. در همین ارتباط، المیادین اعلام کرد که تماس‌هایی از طرف مصر برای برقراری آتش‌بس انجام شده است؛ اما اکنون نمی‌توان اجرایی کردن آن را تأیید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203864

مهمترین اخبار ایران و جهان: