نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 13:53

املاک مازاد دستگاه های اجرایی استان مرکزی تعیین تکلیف شوند

اراک- استاندار مرکزی بر ساماندهی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار کرد: در رابطه با بودجه عمرانی استان، بودجه عمرانی سال گذشته استان مرکزی ۸ درصد بیش از کل بودجه عمرانی ۶ سال ماقبل خود بوده است که اقدامی بلند و بیانگر عزم دولت برای عمران و آبادانی و پایان پروژه‌های رها شده و نیمه تمام است.

وی افزود: مدیران کل و فرمانداران باید نسبت به جذب مؤثر بودجه عمرانی در مدت زمان باقی مانده اقدام کنند تا به روزهای آخر موکول نشود، بی دقتی نسبت به بودجه پذیرفتنی نیست و نیازمند توجه جدی است.

استاندار مرکزی در خصوص نقشه مهندسی فرهنگی استان تصریح کرد: این مهم در سطح ملی مطرح شده و ابداع استان مرکزی نیست و تحت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده که همه استان‌ها باید نسبت به تهیه برش استانی آن اقدام کنند.

مخلص الائمه ادامه داد: پژوهش‌های لازم در این خصوص انجام شده و از میان ده‌ها مسئله موجود، ۵ مسئله اولویت دار استخراج و به یک جمع بندی رسیده ایم.

وی اضافه کرد: در خصوص املاک دولت برخی دستگاه‌ها محدودیت‌هایی دارند از طرفی مشکل هر دستگاهی مشکل همه است؛ در استان به تنهایی هم افزایی نیاز نیست بلکه فراتر از هم افزایی و همدلی نیاز است تا همه مسائل هر دستگاه دیگر را مشکل خود تلقی کنند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: برخی دستگاه‌ها املاک مازاد دارند اما مقاومت می‌کنند و این مهم در تمام کشور وجود دارد لذا نسبت به این املاک مازاد و کمبود املاک برای برخی دستگاه‌ها توجه و اقدام ویژه صورت گیرد.دستگاه‌ها نمی‌توانند املاک مازاد را نزد خود نگه دارند و هیچ ملک مازادی بدون استفاده نباید باقی بماند.

به گزارش مهر، برش استانی نقشه فرهنگی کشور نیز در این نشست تصویب شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1208620

مهمترین اخبار ایران و جهان: