نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 16:14

تعیین تکلیف 12 هزار متقاضی مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زمین ۲۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است، گفت: تاکنون ۱۲ هزار متقاضی از افرادی که آورده بالای ۴۰ میلیون تومان داشتند، تعیین تکلیف شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسینعلی مقصودی ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح نهضت ملی مسکن پس از طرح جهش تولید مسکن برای کمک به مردم مطرح شد و افراد طی ۶ فاز در کل کشور در این طرح ثبت‌نام کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح با عنوان ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال مطرح شد که سهم استان ما ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن شهری و ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی طی چهار سال است.

وی بیان کرد: در مرحله اول ۸۷ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام کردند و پس از احراز شرایط در مجموع ۲۲ هزار نفر حائز شرایط نهایی شدند.

مقصودی با اشاره به افتتاح حساب ۱۹ هزار و ۱۵۴ نفر برای ساخت مسکن، تصریح کرد: از این تعداد ۱۷ هزار و ۲۰۹ نفر واریز وجه کردند و تنها ۱۵ هزار و ۳۷۰ نفر آورده بالای ۴۰ میلیون تومان داشتند.

وی با بیان اینکه زمین ۲۵ هزار واحد مسکونی تامین شده است، اظهار داشت: تاکنون ۱۲ هزار متقاضی از افرادی که آورده بالای ۴۰ میلیون تومان داشتند، تعیین تکلیف شدند.

مقصودی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری رتبه نهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن را دارد، گفت: افرادی که از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد صاحب فرزند سوم شده باشند می‌توانند یک قطعه زمین رایگان دریافت کنند و فقط باید بهای آماده‌سازی را طی ۸ سال با تنفس ۲ ساله پرداخت کنند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1209164

مهمترین اخبار ایران و جهان: