نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 00:44

روحانیت هیچگاه خود را از مردم جدا نمی داند

قم- مدیر حوزه های علمیه گفت: لباس روحانیت لباس خدمت رسانی به مردم است و روحانیت هیچگاه خود را از مردم جدا نمی داند و نخواهد دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر شنبه در همایش مبلغان بشر دوستی که در سالن همایش‌های مدرسه عالی امام خمینی قم برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه در دوران کرونا بیش از ۱۰ هزار نفر از طلاب خواهر و برادر در راستای خدمت رسانی به بیماران و اقشار مختلف مردم در صحنه حضور داشتند اظهار داشت: ملت بزرگ ایران نشان داده اند که هر زمان حادثه و خطری پیش بیاید گروه‌های مردمی و همچنین جهادی برای خدمت رسانی در صحنه حضور می‌یابند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امدادرسانی در برهه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی از جمله به پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی وجود داشته است ابراز داشت: لباس روحانیت لباس خدمت رسانی به مردم است و روحانیت هیچگاه خود را از مردم جدا نمی‌داند و نخواهد دانست.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: روحانیت در حوادث برای امداد رسانی در کنار هلال احمر بوده است و همراهی روحانیت با جمعیت هلال احمر در حوادث مختلف از جنس برخوردهای احساسی نیست بلکه بشردوستانه است.

وی گفت: خدمت به مردم باید در دستور کار و هر چه خدمت در بحران‌های سخت‌تر باشد ارزش آن نیز بیشتر است و ارزش خدمت رسانی در این شرایط مضاعف است.

امام جمعه قم با بیان اینکه خدمت در جهت هدایت بشر از جمله خدمت‌های با ارزش است افزود: گروه‌های امدادی در صحنه‌های مختلف حوادث در امر خدمت رسانی باید شتاب و سرعت عمل داشته باشند.

وی گفت: انسان در امر خدمت‌رسانی به دیگران نباید دچار خود بزرگ بینی شود و هلال احمر و حوزه‌های علمیه می‌توانند در توافق نامه‌های همکاری مشترک، زمینه خدمت بهتر منطبق با مکتب اسلام را پیاده سازی کنند و به عنوان الگویی به دنیا معرفی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209920

مهمترین اخبار ایران و جهان: