نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 09:45

افتخار کمیته امداد به خدمات بی‌نام و نشان

اردبیل- امام جمعه خورش‌رستم گفت: بزرگترین افتخار کمیته امداد این است که این نهاد در اوج گمنامی و بی‌نام و نشان بودن خدمات متنوعی را به فقرا و نیازمندان ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی صفابخش شامگاه سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهارکرد: کمیته امداد در کشور ما به یک مجموعه ارزشی و معنوی تبدیل شده که در دورترین مناطق نیز یاریگر و دستگیر فقرا و نیازمندان است.

وی تصریح کرد: هر چند در کشورهای مختلف چنین نهادهایی برای رفع نیازمندی فقرا تشکیل شده اما با نفس پاک امام راحل این نهاد برای خدمت‌رسانی به پابرهنگان شکل گرفت تا دستگیر محرومان بوده و هیچ وقت اصالت انقلاب اسلامی که بسترسازی حاکمیت مستضعفان است، به فراموشی سپرده نشود.

امام جمعه خورش‌رستم گفت: نباید مجموعه تلاشگر کمیته امداد که در اوج گمنامی ارائه خدمات می‌کنند به خاطر تشکر نکردن خانواده‌های نیازمند و یا برخی مسائل دیگر از ارائه خدمات مأیوس شده و ناامید شوند.

حجت‌الاسلام صفابخش گفت: این مجموعه پاداش واقعی خود را از رب جلیل می‌گیرد و در جهان آخرت این تلاش‌ها و زحمات نتیجه‌ای شایسته و با عظمت به همراه خواهد داشت.

وی کلام سیدالشهدا (ع) را یادآور شد و افزود: حاجات مردم برای مسئولان نعمت و نباید این نعمت را به نقمت و یا برخی تعابیر دیگر قلمداد کرد.

حجت‌الاسلام صفابخش در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بخش خورش‌رستم و منطقه هشتجین از محرومیت‌های خاص رنج می‌برد و بخش عظیمی از اهالی این منطقه تحت پوشش کمیته امداد هستند و امیدواریم با پشتیبانی‌ها و حمایت‌های همه‌جانبه بخش عظیمی از این نیازمندان به نقطه توانمندی اقتصادی و معیشتی برسند.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود کمیته امداد آمار دقیقی از نیازمندی خانواده‌ها را در حوزه‌های مسکن، اشتغال، تأمین جهیزیه و حوزه بهداشت و درمان احصا کرده تا رفع این نیازمندی‌ها در اولویت قرار گیرد.

امام جمعه خورش‌رستم بیان کرد: در حال حاضر عمده مشکل خانواده‌ها بحث اشتغال فرزندان و سرپرست خانوار و در کنار آن تأمین سرپناه و ازدواج فرزندانشان است که در این زمینه کمیته امداد با برنامه‌ای خاص ورود پیدا کرده و در کنار آن سایر نیازمندی‌های فرهنگی و آموزشی نیز مورد توجه قرار گیرد.

ظرفیت‌های بکر هشتجین مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته است

امام جمعه اهل تسنن هشتجین نیز در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: هشتجین منطقه سرسبز و دارای نعمات فراوانی است که متأسفانه بهره‌گیری از این توانمندی‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام حاج شیخ حکمت‌اله رمضانی تصریح کرد: اهل تسنن و تشیع در این منطقه در کنار هم قرار گرفتند تا بر اساس الگوی قرآن و نبی مکرم اسلام بتوانند شایسته‌ترین خدمات و کمک به همنوع را انجام دهند.

وی گفت: کمیته امداد نهاد انقلابی و با ارزشی است که در این ۴۴ سال خدمات بیشماری را با اولویت مناطق محروم انجام داده و قطعاً این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها زمینه‌ساز رفع فقر و محرومیت در منطقه خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1201620

مهمترین اخبار ایران و جهان: