نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 13:48

«متا» خود را با لایحه جدید دولت کانادا سازگار می‌کند

متا در واکنش به تصویب لایحه جدید دولت کانادا، به زودی دسترسی برخی کاربران این کشور برای ارسال محتوای خبری در فیسبوک و اینستاگرام را قطع خواهد کرد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌بی‌سی، متا به زودی دسترسی برخی کاربران کانادایی فیسبوک و اینستاگرام برای ارسال محتوای خبری در هر دو پلتفرم قطع خواهد کرد.

این اقدام، که متا روز پنجشنبه در یک پست وبلاگی آن را اعلام کرد، در واکنش به تصویب لایحه C-18، (قانون خبر آنلاین) صورت می‌گیرد. این لایحه غول‌های فناوری را ملزم می‌کند در صورت بازنشر اخبار یا محتوای متعلق به رسانه‌های کانادایی، به آن‌ها هزینه پرداخت کنند. 

فیسبوک اعلام کرده است که در صورت تبدیل این لایحه به قانون، مجبور خواهد شد محتوای خبری را در پلتفرم‌های خود در کانادا مسدود کند؛ اتفاقی که ممکن است به محض بررسی این لایحه در ماه جاری در سنا اتفاق بیفتد.

متا گفت: «در حالی که برای پیروی از قوانین آماده می‌شویم، امروز اعلام می‌کنیم که آزمایش‌هایی را روی هر دو پلتفرم آغاز خواهیم کرد که برخی از کاربران و ناشران را از مشاهده یا اشتراک‌گذاری برخی محتواهای خبری در کانادا محدود می‌کند.»

بین یک تا پنج درصد از 24 میلیون کانادایی که از فیسبوک یا اینستاگرام استفاده می کنند، در این آزمایش که قرار است به زودی آغاز شود، شرکت داده می شوند.

این آزمایش به این معنی است که کاربر پیوندهایی به مقالات یا ویدیوهای ناشران اخبار را در هیچ کجای خوراک خبری خود نخواهد دید. همچنین اشتراک گذاری چنین محتوایی با افراد دیگر مسدود می شود. ناشران اخبار می توانند پیوندهای خبری و محتوا را پست کنند، اما برخی از آنها در کانادا قابل مشاهده نیستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1258964

مهمترین اخبار ایران و جهان: