نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 13:28

انسان سازی و تربیت نیرو در تراز انقلاب در شرایط امروز ضروری است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: انسان سازی و تربیت نیرو در تراز انقلاب اسلامی در شرایط امروز یک ضرورت مهم است و باید نقش آفرینی مؤثری در این زمینه انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح یکشنبه در ششمین اجلاس نماز استان مرکزی اظهار داشت: اقامه نماز یکی از مهمترین شاخصه‌های احیای دین است و باید از همه ظرفیت‌ها برای اقامه نماز استفاده کرد و همه در قبال ترویج فرهنگ اقامه نماز وظیفه دارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: نماز کارخانه انسان سازی است و به انسان حیات معنوی می‌دهد و حیات واقعی انسان در سایه عشق به خدا و احیای دین محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی سرزمین ولایت است و حقیقت ولایت عشق به خداوند و عشق به اهل بیت (ع) است، گفت: باید قدر دان وجود ولایت در جامعه باشیم.

امام جمعه اراک تاکید کرد: اقامه نماز ستون مستحکم دین است و همه در قبال پیشرفت و اعتلای دین مسئول هستند.

وی افزود: انسان سازی و تربیت نیرو در تراز انقلاب اسلامی در شرایط امروز یک ضرورت مهم است و باید نقش آفرینی مؤثری در این راستا صورت پذیر و همه در این خصوص تکلیف دارند.

دری نجف آبادی حفظ وحدت و همدلی آحاد جامعه را برای فتح قله‌های بلند از ضرورت‌های امروز خواند و افزود: باید کارآمدی مکتب اهل بیت (ع) در همه ابعاد به رخ کشیده شود و این نیاز به کار تبیینی دارد که فعالین امر نماز نقش مهمی در این راستا دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مؤثرترین راه‌های رسیدن جامعه اسلامی به تکامل و پیشرفت نماز است، گفت: نماز می‌تواند جامعه اسلامی را از شر تهدیدات، توطئه‌های دشمن در جنگ نرم و رفع آسیب‌های اجتماعی نجات دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: حفظ و تقویت سلامت معنوی جامعه در گام دوم انقلاب یکی از ضرورت‌های مهم است که مهمترین راهکار آن توجه با فرهنگ نماز و ترویج اقامه و جایگاه نماز است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1227520

مهمترین اخبار ایران و جهان: