نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 19:32

بارش باران و قصه تکراری آبگرفتگی معابر شهر اردبیل + فیلم

آبگرفتگی معابر سطح شهر اردبیل پس از هر بار بارش باران در این شهر به یکی از قصه های تکراری تبدیل شده و متاسفانه ارگان‌های مربوطه نیز فقط در موقع بروز آبگرفتگی به فکر راه چاره می‌افتند با هر بار بارش باران شاهد غافلگیری مدیریت شهری در اردبیل هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داستان تکراری آبگرفتگی معابر شهر اردبیل پس از بارش باران و یا آب شدن برف‌ها هم‌چنان ادامه دارد و عدم بهره‌مندی از زیرساخت‌های مناسب در معابر مختلف این کلانشهر سبب شده تا با هر بار بارش باران که کمی بیش از حد انتظار باشد شاهد آبگرفتگی معابر در سطح شهر باشیم و این‌گونه در سایه بی‌تدبیری در مدیریت شهری اردبیل نزول رحمت الهی به زحمتی برای مردم تبدیل می‌شود.

در روزهای اخیر چندین بار شاهد بارش باران در سطح شهر اردبیل بودیم و نکته جالب ماجرا اینجاست که تقریبا با هر میزان بارش چه کم یا زیاد، آبگرفتگی معابر در سطح شهر رخ می‌دهد و این موضوع سبب نارضایتی مردم از وضعیت موجود و مشکل در تردد عابرین پیاده و خودروها در سطح شهر می شود.

متاسفانه کلانشهر اردبیل جزو شهرهایی است که با مشکلات جدی در حوزه زیرساخت عمرانی و جاده ای مواجه بوده و داستان آبگرفتگی معابر شهر اردبیل هم چنان به قوت خود باقی است و گویا ارگانهای مربوطه نیز فقط در مواقع بروز این آبگرفتگی ها به فکر علاج کار می گردند و به دلیل عدم برنامه‌ریزی دقیق و صحیح در حوزه زیرساخت‌های شهری و هدایت آب‌های سطحی در سطح شهر این چرخه معیوب (از بارش باران گرفته تا آبگرفتگی معابر) هر ساله در ماه‌های پر بارش شهر اردبیل ادامه دارد.

 

 

از عصر امروز بارش باران در شهر اردبیل آغاز شده که در پی آن مردم این شهر در مناطق مختلف سطح اردبیل از بازار پیرعبدالملک گرفته تا میدان ایثار و بزرگراه شهدا و سایر محله های این شهر با مشکل آبگرفتگی معابر دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتظار می‌رود که مسئولان شهر اردبیل با توجه جدی به این مشکل دیرینه در این شهر اقدامات اساسی در راستای مدیریت صحیح شهری و اجرای طرح‌های مناسب برای هدایت آب‌های سطحی در داخل شهر انجام دهند و تصمیمات خود را فقط منوط به زمان بارش باران و بروز آبگرفتگی‌ها نکنند.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1242520

مهمترین اخبار ایران و جهان: