نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 13:12

علت کدر شدن آب شرب آبیک چه بود؟

مدیر شرکت آبفای شهرستان آبیک علت کدر شدن آب شهر آبیک را افزایش کدورت ناگهانی آب سد طالقان در شبکه آبرسانی بیان کرد.

اسماعیل رحیمی در گفت و گو با خبرنگار فارس در آبیک با اشاره به وقوع حادثه در خط انتقال آب از سد طالقان از روز گذشته، اظهار کرد: ساعت 16 عصر دیروز متوجه شدیم که میزان کدورت آب خروجی از سد طالقان افزایش یافته که بخشی از آن وارد مخزن شده بود. به محض اطلاع از این موضوع نسبت ورود آب سد طالقان به مخزن جلوگیری و آب چاه ها در مدار قرار گرفت. 

وی افزود: آب چاه ها تا صبح امروز در مدار آبرسانی شهر آبیک قرار داشت و با توجه به کاهش کدورت آب سد طالقان، از ساعت هشت صبح امروز دوباره این آب به شبکه آبرسانی وصل شد. 

مدیر آبفای شهرستان آبیک ادامه داد: بررسی علت افزایش کدورت در خط انتقال آب سد طالقان که 18 کیلومتر است و حادثه پیش آمده توسط مسئولان اداره منابع امور آب در حال بررسی است و فعلا علت اعلام نشده است.

رحیمی در خصوص زلال نبودن آب شرب برخی نقاط شهر آبیک و مدت زمان کدورت و گل آلود بودن آب شرب توضیح داد: بستگی به مصرف آب دارد. در نقاط مرکزی شهر که مصارف بالا و تعداد مشترکین زیاد است دو ساعته کدورت و زنگار بودن آب رفع می شود اما در شهرک بعثت که نقاط کور محسوب می شود و تراکم جمعیتی و مصارف مانند خیابان های شهرداری، بلوار امام و معلم نیست تا امشب کدورت آب این شهرک رفع می شود.

وی افزود: در برخی از نقاط شهر که تراکم جمعیت پایین و مصرف پایین است ممکن است کدورت آب تا فردا ادامه داشته باشد.

این مسئول علل وقوع برخی حوادث در حوزه آب را مشکلات بهره برداری، شیرآلات و دررفتگی اتصالات و... دانست و افزود: اولین بار است که پس از  ۹ ماه از ورود آب سد طالقان به شهر آبیک، کدورت آب افزایش یافته است که مسئولان منابع امور آب پیگیر علت حادثه و بررسی آن هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1200064

مهمترین اخبار ایران و جهان: