نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 02:14

بسکتبال بانوان بلاتکلیف‌تر از همیشه/ آسمان‌خراشان از حضور در بازی‌های آسیایی بازماندند؟

به نظر می‌رسد تیم ملی بسکتبال زنان از اعزام به مسابقات بازی‌های آسیایی بازمانده و اعضای کادرفنی و بازیکنان این تیم نیز ممنوع‌المصاحبه شده اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، 9 اسفند 1400 بود که جواد داوری به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال انتخاب شد تا بسکتبال روزهای جدیدی را به خود ببیند. داوری پس از این که رئیس شد اولین اقدامی که انجام داد تغییر سرمربی تیم‌های ملی بسکتبال مردان و زنان بود. تغییراتی که در آن شرایط زمانی از سوی کارشناسان منطقی به نظر نمی‌رسید. تغییر سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان در حالتی انجام شد که بانوان کشورمان در سال 1401 حتی یک تورنمنت هم شرکت نکرد و عملا هیچ عملکردی از کادر فنی تیم ملی دیده نشد.

در ادامه هم امسال بدون ارزیابی سرمربی قبلی تیم ملی یک سرمربی خارجی برای تیم ملی بانوان انتخاب شد. النی کاپوجیانی یونانی سرمربی جدید بانوان شد تا شاهد تغییر و تحولات در بسکتبال بانوان باشیم اما خبرها حاکی از این است که با نظر ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی تیم ملی بسکتبال زنان ایران از حضور در بازی‌های هانگژو بازمانده است. در واقع فدراسیون، این سرمربی را تنها برای مسابقات قهرمانی دسته دوم آسیا به خدمت گرفته است!

النی کاپوجیانی سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان کشورمان با تیم باشگاهی پاناتینایکوس یونان برای قراردادی تا سال ۲۰۲۵ به توافق رسیده است. این تکنسین ۵۳ ساله در تابستان ۲۰۱۹ هدایت پاناتینایکوس را برعهده دارد در تابستان مشکلی برای هدایت تیم ملی ندارد چرا که رقابت‌های باشگاهی تعطیل است. اما بعد از اتمام تابستان و آغاز رقابت‌های باشگاهی به کشورش برخواهد گشت. 

در این میان فدراسیون دست به اقدام عجیبی زده که آن هم ممنوع المصاحبه کردن بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی بسکتبال بانوان است. این اقدام فدراسیون در حالی که هیچ حاشیه‌ای در تیم ملی بسکتبال بانوان وجود ندارد در جای خود قابل توجه است. کادر فنی تیم ملی بسکتبال بانوان اعلام کردند که فدراسیون به آنها گفته است مصاحبه انجام نداده و همه سوالات را فقط در نشست خبری‌ها پاسخ دهند.  

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1212520

مهمترین اخبار ایران و جهان: