نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 14:50

شهرک‌های زنجان هیچگونه زیرساختی برای هدایت آب ندارند

عضو شورای شهر زنجان به مشکلات به وجود آمده در شهرک نصر، فجر و دیگر شهرک‌های بالادستی در بارندگی روز پنج‌شنبه گذشته اشاره و گفت: در این منطقه هیچگونه زیرساختی برای هدایت آب وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید نجفی، عضو شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه تحلیف جلال کرمی عضو جدید شورای شهر زنجان، با بیان اینکه در سنوات گذشته شهرک‌هایی در شهر زنجان بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها احداث شده است، اظهار کرد: این بی‌توجهی موجب وقوع سیل یا بالا آمدگی آب در شهر شده است.

عضو شورای شهر زنجان به مشکلات به وجود آمده در شهرک نصر، فجر و دیگر شهرک‌های بالادستی در بارندگی روز پنج‌شنبه گذشته اشاره و تصریح کرد: در این منطقه هیچگونه زیرساختی برای هدایت آب وجود ندارد.

وی به مسؤولیت شرکت‌های تعاونی در احداث شهرک‌های مسکونی اشاره کرد و گفت: وظیفه تامین زیرساخت‌های زیر سطحی و روسطحی که مربوط به ایجاد شهرک هم بر عهده تعاونی‌ها و شرکت‌های مد نظر است.

نجفی وظیفه شهرداری را نگهداری از زیرساخت‌های شهری دانست و ادامه داد: عدم توجه به این مسائل موجب شد آب‌های بالادستی در روز پنج‌شنبه از نصر و فجر به میدان ارتش و سپس به میدان مدرس و پایین دست سرازیر شده موجب وقوع سیل در خیابان ایثار 5 شهرک رجایی شود.

عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: خدایی نکرده گویا منتظر هستیم تا در شهر تلفاتی روی دهد تا از عنوان بحران استفاده کنیم، چون اگر از کلمه بحران استفاده کنیم تکالیفی بر عهده ما است پس دور می‌زنیم و می‌گوییم آبگرفتگی، کجا آبگرفتگی بود مناطق مختلف زنجان از جمله پایین دست زنجان، کوی وحدت، پایین راه‌آهن سیل بود، آبگرفتگی نبود.

وی با بیان اینکه دوستان مدیریت بحران باید در صحبت‌های خود تجدید نظر کنند، ادامه داد: در این مسائل باید همگرایی و تمرکز ایجاد شود نه اینکه هر کس به دنبال از سر باز کردن مسؤولیت باشد.

نجفی تاکید کرد: در بارندگی روز پنج‌شنبه آب در همه مناطق بالا آمده بود و در برخی نقاط هم سیل بود، چرا که آبگرفتگی گرفتن چند دریچه و ... است که ناشی از وجود مانع در مسیر است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1277620

مهمترین اخبار ایران و جهان: