نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 14:54

صنایع خوزستان از آب خلیج فارس و تأسیسات آب شیرین کن استفاده کنند

اهواز- استاندار خوزستان گفت: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای صنایع خوزستان از جمله پتروشیمی و فولاد صورت گیرد تا بتوانند از آب خلیج فارس و تأسیسات آب شیرین کن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب پیش از ظهر امروز شنبه در نشست شورای حفاظت کیفی رود کارون تاکید کرد: برای مسیرهای ورودی فاضلاب به این رودخانه با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و تجاربی که در سطح دنیا و کشور وجود دارد، پکیج‌های فاضلاب ایجاد شود.

وی افزود: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای صنایع خوزستان از جمله پتروشیمی و فولاد صورت گیرد تا بتوانند از آب خلیج فارس و تأسیسات آب شیرین کن استفاده کنند.

حسینی محراب اظهار کرد: در زمینه آزمایش کیفیت آب باید کار منسجم‌تری انجام شود و گزارش‌هایی که دستگاه‌های مختلف مانند نیشکر، آب و برق، محیط زیست و سایر آزمایشگاه‌های استان در این خصوص ارائه می‌دهند، یکسان باشند و این امر از طریق تشکیل تیم‌های ارزیاب از دستگاه‌های مختلف قابل انجام است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ما باید بیش از پیش نسبت به استفاده از پساب تصفیه شده برای تأمین آب مورد نیاز فضای سبز و صنایع اقدام کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1275120

مهمترین اخبار ایران و جهان: