نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 14:26

مقاومت فلسطین: با تاکتیک غافلگیر‌کردن اشغالگران، قواعد نبرد را تغییر دادیم

جناح‌های مقاومت فلسطین ضمن تاکید بر تغییر قواعد درگیری در میدان به سود خود، تصریح کردند که ما اکنون تاکتیک فرسایش، کنترل بی‌صدا و غافلگیر‌کردن اشغالگران در نبرد را دنبال می‌کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رهبران جنبش‌های مقاومت فلسطین در سومین روز از عملیات «انتقام آزادگان» و حملات موشکی به سرزمین‌های اشغالی، طی گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» درباره معادلات جدیدی که در میدان علیه اشغالگران ایجاد کردند، نکاتی را تصریح کردند.

یکی از اعضای اتاق مشترک مقاومت فلسطین در گفت‌وگو با الجزیره تصریح کرد: جناح‌ها ما در حال نفوذ به عمق رژیم هستند. ما نتایج میدان را دگرگون کردیم؛ نبرد را با توان مدیریت می‌کنیم و با جداکردن پاسخ گردان‌های القدس، نقشه دشمن را خنثی کردیم.

این فرمانده فلسطینی ادامه داد: این ما هستیم که با کنترل و رصد الگوی نبرد، زمان و مکان پاسخ را قاطعانه تعیین می‌کنیم. ما اکنون تاکتیک فرسایش، کنترل بی‌صدا و غافلگیر‌کردن اشغالگران در نبرد را برگزیده‌ایم.

ساعتی پیش، گروه‌های مقاومت فلسطینی بعد از حدود ۱۳ ساعت توقف حملات، موج جدیدی از عملیات‌های راکتی و موشکی علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین را آغاز کرده و ساعات آتی را برای حفظ توانایی فلسطینی‌ها مهم اعلام کردند.

با آغاز مجدد حملات مقاومت علیه فلسطین، منبع آگاهی از جنبش جهاد اسلامی هم به الجزیره تصریح کرد: بمباران قدس اشغالی، تل‌آویو و شهرک‌های دیگر پیام مهمی برای درک همه صهیونیست‌ها بود؛ باید بدانند آنچه از جنگ اتفاق می‌افتد، فقط مختص غزه نیست.

در حالی که جنبش «حماس» تاکید دارد که مقاومت به وظیفه خود در دفاع از ملت فلسطین در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر یکپارچه عمل می‌کند، گردان‌های «القسام»، شاخه نظامی آن، عملیات انتقام آزادگان را «صفحه جدیدی از فداکاری و قهرمانی» در تاریخ مقاومت فلسظین خواند. 

«سرایاالقدس»، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در فلسطین هم شب گذشته (پنجشنبه، ۱۱می) با انتشار فیلمی اعلام کرد که حملات موشکی و راکتی به سرزمین‌های اشغالی، از اطراف غزه تا تل‌آویو، پاسخ مقاومت به جنایت اشغالگران در ترور فرماندهان این جنبش بوده‌ است. این جنبش امروز اعلام کرد که وعده دادیم و عمل کردیم.

امروز (جمعه، ۱۲می)، در آغاز چهارمین روز از درگیری‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی، ارتش اشغالگران اعلام کرد که ۸۸۶ موشک و راکت از سوی غزه به اراضی اشغالی شلیک شده است؛ رسانه‌های عبری نیز ضمن تاکید بر لزوم آتش‌بس، گزارش دادند که تداوم نبرد به سود تل‌آویو نیست.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1206264

مهمترین اخبار ایران و جهان: