نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 13:29

خواسته امروز امام راحل از ملت تبعیت عملی از ولی فقیهی است که در دنیا مانندی ندارد

امام جمعه بندرلنگه گفت: تقاضای امام امروز از امت این است که، پشتیبان ولی فقیه باشید رهبری که در دنیا مثال ندارد تا به مملکت شما آسیبی نرسد و وحدت کلمه خود را حفظ کنید تا دشمنان در صفوف شماره رخنه نکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه در خطبه های این هفته نماز جمعه با تفسیر آیه ۷۲ سوره توبه، اظهار داشت: مقام رضا یکی از بالاترین مقامات مومنین است، رضا به معنای این است که انسان مومن در زندگی به آنچه خدا تقدیرش کرده است راضی باشد و هیچ گونه اعتراض قلبی زبانی و عملی نداشته باشد بزرگان اخلاق در ۷۰ سال عمر خود یک بار هم نمی گفتند کاش فلان کار اتفاق نمی افتاد کاش فلان مسئله رخ می داد می گفتند ما تسلیم تقدیر الهی هستیم.

وی افزود: البته رضای مورد نظر اهل بیت رضای فرا برنده است نه رضای فرو برنده یعنی بعد از مجاهده ؛ تلاش و جدیت خستگی‌ناپذیر برای اصلاح وضع موجود و انجام وظیفه کار را به خدا واگذار میکنند و راضی به تقدیر الهی هستند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: امام هشتم علی بن موسی علیه السلام  ملقب به رضا هستند یعنی از تقدیر الهی کاملاً راضی بودند.

حجت الاسلام اسماعیل نیا گفت: امام خمینی رضوان الله علیه نیز تسلیم محض تقدیر پروردگار بود و همواره خود و دوستان و یارانش را به شناخت تکلیف و وظیفه و انجام آن فرا می خواندند اما هیچ وقت به دنبال نتیجه نبودند می فرمودند ما موظف به انجام تکلیف ایم نتیجه دست خداست و این مقام بالای رضا بود که امام خمینی را محبوب همه انسانهای آزاد اندیش نمود.

وی سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) را تسلیت  و قیام ۱۵ خرداد را گرامی داشت و گفت: امام یک الگو و انسان کامل بود ما نتوانستیم اماممان را کامل بشناسیم و او را به جهانیان معرفی نماییم.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: رهبر معظم انقلاب درباره حضرت امام می فرمایند،  ما مس بودیم و او ما را طلا کرد کیمیا بود اکسیر بود ما زندگی معمولی داشتیم او خمودگی های ما را تبدیل به تحرک کرد، انسان‌ساخت .

امام جمعه شهرستان بندرلنگه تاکید کرد: تقاضای امام امروز از امت این است که، پشتیبان ولی فقیه باشید رهبری که در دنیا مثال ندارد تا به مملکت شما آسیبی نرسد و وحدت کلمه خود را حفظ کنید تا دشمنان در صفوف شماره رخنه نکنند. عزت ما در تبعیت محض و عملی نه شعاری از ولی فقیه زمان است.

امام مردم را زیر پرچم اسلام جمع کرد

 معاون حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: ۱۵ خرداد روز آغاز نهضت مردم ایران است مردمی که زیر پرچم اسلام جمع شدند علیه طاغوت شعار دادند و در آن روز اولین خشت‌های بنیان عظیم جمهوری اسلامی را به کار گذاشتند.

شیلات جلوی صیدهای محاصره ای و ترال بایستد

وی با گرامیداشت به روز جهانی محیط زیست، بیان داشت: اسلام احترام ویژه‌ای به طبیعت به گونه های مختلف زیستی دارد تا جایی که شکستن بی دلیل شاخه درخت را به شکستن بال فرشته تشبیه می کند در استان‌های ساحلی بیشترین مسئله‌ای که بر علیه محیط زیست اتفاق می‌افتد صید های غیرقانونی در دریا از قبیل صید ترال و محاصره ای ست که انواع ماهیان و موجودات زنده دریایی را با خطر ریشه‌کنی نسل مواجه کرده است.  باید مسئولان برای مقابله با آن برنامه داشته باشند.

وی افزود: دهه کرامت  برنامه های فرهنگی وتجمعات پرشور خانوادگی فراوانی در سراسر کشور از جمله شهرستان ما برگزار شد در شهر بندرلنگه نیز تجمع خانواده ها کودکان و نوجوانان با خواندن سرودهای انقلابی و مذهبی مثل سلام فرمانده در ۱۶ خرداد برگزار می شود از همه خانواده ها خصوصاً کودکان و نوجوانان عزیز دعوت می کنم. 

دیپلماسی عزت مندانه ای در کشور جریان دارد

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه یادآور شد: اقتدار عزت و احترام به دنبال دارد دیپلماسی عزتمندانه و مدبرانه دولت آقای رئیسی دستاوردهای مهمی را در پیروزی ملت ایران بر آمریکا اسرائیل و منافقین به ارمغان آورده است ریاست دوره ای اجلاس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر ؛ نایب رئیسی هفتاد و هشتمین مجمع عمومی و گزارشگر کمیته خلع سلاح سازمان ملل ؛آزادی دیپلمات زندانی اسدالله اسدی از زندان بلژیک ؛ برقراری رابطه دیپلماتیک با عربستان و  دریافت تقاضای برقراری ارتباط از سوی مصر و استقبال جمهوری اسلامی از آن ؛ از جمله این دستاورد هاست. 

حجت الاسلام اسماعیل نیا ادامه داد: دو نکته مهم در این مسئله وجود دارد ۱- در دولت قبل شاهد دیپلماسی لبخند با دشمن و ذلت برای ملت بودیم که شکست های پی در پی آن را دیدیم اما در دولت انقلابی فعلی که شاهد پیگیری حقوق ملت ایران با قاطعیت و منطق از سوی او هستیم پیروزی های پی در پی را به دنبال دارد نتیجه این می‌شود که اقتدار و قدرت عزت و احترام می آورد ۲_ آمریکا اسرائیل و منافقین برای جلوگیری از تحقق این دستاوردها برای ایران تلاش بسیار زیادی کردند اما به شکست مواجه شدند اعلام کردند ما از این توافقات عصبانی هستیم .می گوییم عصبانی باشید واز عصبانیت بمیرید .

انتهای پیام/۸۸۰۲۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1256820

مهمترین اخبار ایران و جهان: