نیوز سیتی!
23 بهمن 1402 - 22:54

هلند: حمله اسرائیل به رفح پیامدهای فاجعه‌آمیزی خواهد داشت

نخست وزیر هلند هشدار داد که عملیات نظامی گسترده اسرائیل در رفح،‌ پیامدهای فاجعه‌آمیزی به همراه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارک روته» نخست وزیر هلند روز دوشنبه در سخنانی درباره هرگونه عملیات نظامی در رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد.

وی در سخنانی گفت: «عملیات نظامی گسترده در رفح پیامدهای انسانی فاجعه‌آمیزی به همراه خواهد داشت».

نخست وزیر هلند در ادامه اضافه کرد: «اسرائیل باید اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر و با سرعت زیادتری را به غزه بدهد».

رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود به رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه حمله کرد و موجب شهادت بیش از 100 نفر شد. در حالی که پیشتر ادعا می‌کرد پیش از عملیات علیه این شهر، کریدور امنی برای آوارگان ایجاد خواهد کرد.

شمار قربانیان حمله بامدادی امروز دوشنبه (۱۲ فوریه) رژیم صهیونیستی به رفح به بیش از صد شهید و ده‌ها مجروح رسیده است. امری که موید نگرانی سازمان ملل و نهادهای بین المللی و منطقه‌ای، درباره حمله زمینی نظامیان اسرائیلی به این شهر مملو از آوارگان فلسطینی است که به اجبار همین نظامیان از مناطق مختلف غزه به این منطقه پناه آورده‌اند.

حمله ناگهانی بامداد امروز رژیم صهیونیستی به رفح واقع در جنوبی‌ترین منطقه نوار غزه و در مرز مصر، سکوت شکننده این شهر را در هم شکست و وحشت ساکنان و آوارگان فلسطینی ساکن این شهر را برانگیخت. آنها با صدای جنگنده‌های اسرائیلی که محله «الشابوره» واقع در مرکز و چندین منطقه در شرق شهر را هدف قرار دادند، بیدار شدند. پس از آن بود که صدای تیراندازی شدید به گوش رسید، امری که نشان‌دهنده درگیری شدید نیروهای مقاومت با نظامیان اسرائیلی بود که قصد پیشروی در داخل شهر را داشتند. 

این نخستین حمله اسرائیل به رفح پس از تهدیدهای مکرر چند هفته‌ای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو علیه این شهر بود. شهری که در حال حاضر میزبان حدود ۱.۴ میلیون نفر (نیمی از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری نوار غزه) است. آوارگان فلسطینی که به اجبار نظامیان اسرائیلی به رفح پناه برده‌اند در جای جای این شهر خیمه زده‌اند و برخی نیز در پناهگاه‌ها و سرپناه‌های موقت ایجاد شده در شهر، ساکنند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1669520

مهمترین اخبار ایران و جهان: