نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 12:42

۱۲۹۲۰ واحد مسکن روستایی در همدان نوسازی شد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان گفت: ۱۲ هزار و ۹۲۰ واحد مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مقاوم‌سازی بهسازی و نوسازی شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، داود سوری پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند ساخت و پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن روستایی مددجویان کمیته امداد بخش شراء شهرستان همدان اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم بنیاد مسکن و سایر نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی کمک به خانه‌دار شدن مددجویان است.

وی افزود: در این راستا در قالب تفاهمنامه‌ با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و این دو نهاد حمایتی، اقدامات خوبی در کشور و همچنین در استان و شهرستان همدان انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه مجموع واحدهای مسکن روستایی شهرستان همدان ۲۳ هزار و ۶۱۱ واحد است افزود: از سال ۸۳ تاکنون ۱۲ هزار و ۹۲۰ واحد با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مقاوم‌سازی مسکن روستایی بهسازی و نوسازی شده‌اند.

وی شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی شهرستان همدان را ۵۵ درصد عنوان کرد و گفت: شاخص کشوری مقاوم‌سازی مسکن روستایی ۵۱ درصد و شاخص استان ۶۷ درصد است.

سوری بیان کرد: اهالی روستاهای شهرستان و شهرهای تا ۲۵ هزار نفر جمعیت به بنیاد  مسکن مراجعه و از تسهیلات مسکن روستایی برخوردار می‌شوند که امسال به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل ابلاغ شده تا شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی شهرستان ارتقا یابد.

پایان پیام/89026/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634220

مهمترین اخبار ایران و جهان: