نیوز سیتی!
15 دی 1402 - 17:55

امام جمعه پارس آباد: مردم ایران تحت هیچ شرایطی از ارزش‌های دینی خود دست بر‌نمی‌دارند

امام جمعه پارس‌آباد گفت: حادثه تروریستی کرمان در عزم مردم خللی ایجاد نمی‌کند، چرا که ملت بزرگ ایران پشتیبان آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و تحت هیچ شرایطی از ارزش‌های دینی خود دست بر نمی‌دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری بنابی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا الهی و تسلیت به خانواده شهدای گلزار کرمان  اظهار کرد: معیار اصلی در انتخابات وحدت است و همه باید تابع قانون باشند؛ رد یا تائید صلاحیت شدندگان باید برابر قانون عمل کرده و حرمت‌ها را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای جهاد فی‌سبیل‌الله است، افزود: انتخابات یک وظیفه ملی و دینی بوده و باید به مظهر قدرت ملی تبدیل شود و مشارکت مردم در این انتخابات باید به صورت حداکثری با رقابت سالم، انتخاب درست و امنیت همراه باشد.

خطیب نماز جمعه پارس‌آباد تصریح کرد: انتخاب فرد اصلح، سرنوشت ملت ایران را تعیین می‌کند و امروز دشمن با ایجاد یاس و ناامیدی به دنبال کاهش مشارکت است؛ باید بدانند ملت مسلمان ناامید نمی‌شود زیرا یاس و ناامیدی مختص کافران است و ضرورت دارد در انتخابات حضور پرشور داشته باشیم.

باقری بنابی با عرض تسلیت به خانواده شهدای گلزار کرمان گفت: دشمن با اقدامات مذبوحانه به هیچ عنوان نمی‌تواند، محبوبیت حاج قاسم سلیمانی را در دل ملت ایران کاهش دهد.

وی ادامه داد: دشمن با اتفاقاتی از قبیل حادثه تروریستی کرمان که موجب شهادت تعداد زیادی از زنان و کودکان کشورمان شد، در عزم مردم نمی‌تواند خللی ایجاد کند چرا که ملت بزرگ ایران پشتیبان آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و تحت هیچ شرایطی از ارزش‌های دینی خود دست بر نمی‌دارند.

امام جمعه پارس آباد بیان کرد: امروز همه مردم ایران مطالباتی دارند که اولین آن انتقام سخت از عاملان این حادثه تلخ در کرمان است؛ انتقام ما باید در راستای اهداف ما باشد و نباید هدف خود را فراموش کنیم.

باقری بنابی با اشاره به دیدار وزیر راه و شهرسازی با نماینده ولی‌فقیه در استان، گفت: آیت‌الله سیدحسن عاملی در این دیدار با ابراز گلایه از وضعیت راه اردبیل به سمت پارس‌آباد به عنوان جاده و مسیر قتلگاه، خواستار چهار باند شده خط اردبیل به سمت پارس آباد و تکمیل و راه‌اندازی هر چه سریع‌تر  بقیه جاده شد.

وی در ادامه به رعایت تقوا در خانواده پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین علائم طلاق، جدایی و از هم پاشیدگی خانواده و نبود محبت در بنیان خانواده است که محبت و مودت اساس تحکیم بنیاد خانواده است که هدیه دادن از طرف مرد باعث افزایش محبت در خانواده می‌شود.

رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه یکی از این صفات پسندیده برای مومنان دوری از اسراف در زندگی است، افزود: اسراف یعنی از حد گذراندن هر امری است که اسراف از کارهای شیطان است و از موازین تقوا نیست.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1627764

مهمترین اخبار ایران و جهان: