نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 12:22

نارضایتی اهالی محله ابوذر از ترافیک ایجاد شده پس از افتتاح «سرای ایرانی»

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به نارضایتی اهالی محله ابوذر از ترافیک ایجاد شده پس از افتتاح «سرای ایرانی»گفت: نارضایتی مردم در منطقه ۱۵ تهران نسبت به سایر مناطق بی‌سابقه بود و شهرداری این منطقه باید در عملکرد خود تجدید نظر داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست جمع‌بندی نظارت میدانی تعدادی از نمایندگان استان تهران از جمله حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی و غلامحسین رضوانی از منطقه ۱۵ تهران و محله بلوار ابوذر که با حضور مسئولان اجرایی و اهالی محله در مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای این نشست حجت الاسلام عابدین‌زاده امام جماعت مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) با طرح سؤالات و مطالبات مردمی پیرامون عملکرد مجلس یازدهم به ویژه نمایندگان تهران به بررسی عملکرد و نقد مجلس یازدهم پرداخت.

وی افزود: در پاسخ به این سئوالات، تلاش شد دستاوردهای مجلس در حوزه قانونگذاری و نظارت تشریح شود و توضیحاتی در خصوص اثرگذاری قوانین مهمی چون «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران»، «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، «قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی»، «قانون جهش تولید مسکن»، «قانون جهش تولید دانش بنیان»، «قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار»، «مصوبه شفافیت تسهیلات کلان بانکی»، «طرح شفافیت آرا»، «لایحه عفاف و حجاب» ارائه شد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در بخش دوم جلسه نیز به بررسی برخی مطالبات از جمله وضعیت حقوق بازنشستگان، موضوع نظام وظیفه، موضوع مسکن، موضوع تأمین اجتماعی، وضعیت تورم در کشور، مطالبه حضور بیشتر جوانان در مجلس آینده، موضوع معتادان و سرقت‌های خرد اشاره شد.

خضریان تصریح کرد: در بخش دیگر این نشست مشکلات و نیازهای اهالی محله مطرح شد که مهمترین مشکلات مردم مسئله ترافیکی ایجاد شده پس از احداث مجمتع «سرای ایرانی» است که مورد انتقاد جدی اهالی محل و منطقه ۱۵ بود. متأسفانه شهرداری منطقه بدون اینکه ظرفیت‌های مسیری اطراف این مجتمع و پارکینگ مورد نیاز آن را پیش بینی کرده باشد، مجوزهای ساخت این مجتمع را صادر کرده و در قبال این مسئله پاسخگوی انتقادات اهالی محل نیست.

وی اضافه کرد: مشکلات ترافیکی اطراف مجتمع سرای ایرانی به حدی بوده که اهالی محله‌‎های اطراف نیز نسبت به آن گلایه داشته، افزون بر آن، نیمه کاره ماندن بزرگراه شهید شوشتری به گره ترافیکی منطقه افزوده است به طوری که در ایام پایان هفته این منطقه دچار بار ترافیک بسیار سنگین می‌شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: یکی از موضوعاتی که مجمع نمایندگان استان تهران از شهرداری منطقه ۱۵ پیگیری خواهد کرد، تکمیل راه‌های دسترسی به سرای ایرانی و ایجاد پارکینگ جدید برای این مجتمع و همچنین ایجاد خط جدید اتوبوسرانی از ترمینال شرق به شهرری است.
 

 

خضریان یادآور شد: همچنین برخی کسبه و صاحبان کسب و کارهای خُرد نسبت به تضعیف و از بین رفتن مشاغل خود با گسترش چنین مجتمع‌هایی انتقاد داشتند که مقرر شد نسبت به چنین موضوعی با استفاده از توان مشورتی و کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس با درخواست کمیسیون فرهنگی و کمیسیون اصل ۹۰ کار پژوهشی و مطالعاتی انجام شود تا پیامدهای ایجاد چنین مجتمع‌هایی به ویژه تأثیر آن بر بیکاری مشاغل خرد و کوچک بررسی شود.

وی وجود حیوانات موذی در مسیل بلوار ابوذر را از دیگر مشکلات اهالی محله ابوذر دانست و بیان کرد: در حالی که شهرداری منطقه ۱۵ پیش‌تر برای مهار حیوانات موذی در مسیل قول داده اما اقدام درخوری در این خصوص صورت نگرفته است.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: عدم جمع آوری به موقع سطل‌های زباله در منطقه نیز یکی دیگر از انتقادات مردم بود که به نظر می رسد گلایه‌ها نسبت به شهرداری این منطقه بیش از حد انتظار است.

خضریان تأکید کرد: با توجه به حضور اعضای مجمع نمایندگان تهران در مناطق و محله‌‎های مختلف، نارضایتی مردم در منطقه ۱۵ تهران نسبت به سایر مناطق بی سابقه بود و شهرداری این منطقه باید در عملکرد خود تجدید نظر داشته باشد. 

به گزارش فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان «ممانعت از فعالیت سرای ایرانی، پیش از رفع مشکلات ترافیکی میدان بسیج» خواستار حل مشکل ترافیکی یا متوقف کردن فعالیت این مجموعه شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640764

مهمترین اخبار ایران و جهان: