نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 10:40

19 کیلومتر از رودخانه های شهرستان جاسک ساماندهی و لایروبی شدند

در راستای پیشگیری و مدیریت بحران در مراکز جمعیتی ، 19 کیلومتر از مناطق حاشیه رودخانه های شهرستان جاسک ساماندهی و لایروبی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی زاده مدیرمنابع آب جاسک و بشاگرد گفت: در راستای اجرای تکالیف قانونی و مصوبات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان جاسک، امور منابع آب این شهرستان از محل تعهدات شرکت های بهره بردار مصالح رودخانه ای نسبت به لایروبی رودخانه ها و ایجاد خاکریز حفاظتی در حاشیه مراکز جمعیتی دارای اولویت اقدام کرد. 
 
عباس علی زاده ادامه داد: اقدامات صورت گرفته در این طرح ها از هیچگونه اعتباری از محل ستاد بحران استان بهرمند نبوده و کلیه اقدامات انجام شده از حداکثر ظرفیت تعهدات بهره برداران است و ضرورت دارد جهت تکمیل عملیات مذکور در سایر روستاهای دارای اولویت، بودجه لازم تخصیص یابد. 
 
وی با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در این طرح ها در 9 روستا صورت گرفته، توضیح داد: طول عملیات ساماندهی در روستاهای شمشی، کنارو، گوهرت مجموعاً 5 کیلومتر  و روستای زهریکار 3 کیلومتر است که کار ساماندهی آنها به صورت کامل انجام شده است. 
 
مدیرمنابع آب جاسک و بشاگرد در همین رابطه اشاره کرد: عملیات ساماندهی و لایروبی رودخانه در روستاهای کنتکی و سی پادغ در حاشیه رودخانه گابریک به طول 4 کیلومتر، روستاهای خشکیزو و نگر پایین به طول مجموع 5 کیلومتر و روستای هنگستان در حاشیه رودخانه جگین به طول 2 کیلومتر نیز به صورت مستمر در حال انجام است و بزودی کار آنها نیز با همراهی شرکت های بهره بردار نهایی خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623864

مهمترین اخبار ایران و جهان: