نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 14:14

همایش سراسری مداحان با موضوع جهاد تبیین در مشهد برگزار می‌شود

رئیس هیأت مدیره خانه مداحان از برگزاری همایش سراسری مداحان با عنوان «سرمشق فاطمی در عرصه ستایشگری» با مشارکت خانه مداحان اهل بیت(ع) و هیأت رزمندگان اسلام در مشهد مقدس خبرداد.

مرتضی طاهری رئیس هیأت مدیره خانه مداحان در گفت‌گو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس از برگزاری همایش سراسری مداحان با عنوان «سرمشق فاطمی در عرصه ستایشگری» خبر داد و اظهار داشت: این همایش با حضور ستایشگران، شاعران آئینی و فعالان عرصه مداحی و زیست بوم هیأت در آستانه دهه فجر و به مدت ۲ روز در مشهد برگزار می‌‌شود. این همایش از عصر امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه آغاز خواهد شد.

۲۰۰ مداح شاخص کشور گردهم می‌آیند

وی افزود: در این همایش حدود ۲۰۰ از مداحان شاخص در تهران و سایر استان‌ها اعم از پیرغلامان، پیشکسوتان و جوانان عرصه ستایشگری شرکت خواهند کرد.

لبیک‌گویی به فرمان جهادتبیین رهبری

طاهری با بیان اینکه این همایش در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله) و با رویکرد بررسی ابعاد مختلف جهاد تبیین برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مداحان بار اصلی جهادتبیین را روی دوش مداحان گذاشتند و سررشته‌ای برای مداحی ترسیم کردند که از خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) و  خطبه ایشان برای زنان مهاجر و زنان انصار آغاز می‌شود و بعد به خطب امیرالمومنین(ع) و خطبه‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در شام و در ادامه خطبه امام صادق (ع) می‌رسد. لذا ترسیم و تبیین ابعاد این سررشته مهمترین هدف این همایش است.


نمایی از همایش سال گذشته مداحان در مشهد

شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی سخنران این مراسم

وی گفت: تعیین نقش و وظایف مداحان در عرصه نقشه جهادی از دیگر اهداف و رویکردهای این برنامه‌ است. در این همایش بناست شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی کشور حضور پیدا کرده و سخنرانی کنند.

برگزاری دو کارگاه مدیحه‌سرایی و مدیحه‌خوانی

رئیس هیأت مدیره خانه مداحان تصریح کرد: باتوجه به بررسی‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته در این همایش، کارگاه تخصصی مدیحه‌سرایی و مدیحه‌خوانی را خواهیم داشت که کارگراه مدیحه‌سرایی با مدیریت حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی و کارگاه مدیحه‌خوانی با مدیریت بنده برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655720

مهمترین اخبار ایران و جهان: