نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 14:19

تأکید وزیر دادگستری بر برخورد با مافیای کودکان کار

وزیر دادگستری با بیان اینکه برخورد با مافیای کودکان کار جزو برنامه‌های ما در مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک است،گفت: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با همکاری وزارت دادگستری با آنها برخورد می‌کند و این کودکان ساماندهی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری امروز 9 بهمن ماه 1402  در حاشیه کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان ویژه قضات خانواده و اطفال و نوجوانان و مدیران دفاتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در جمع خبرنگاران، گفت: کودکان در معرض خطر یا کودکان  آسیب دیده نیازمند حمایت هستند و دستگاه‌های مختلفی باید از آنها حمایت کنند. 

وی با اشاره به راه اندازی مجتمع‌های شوق زندگی گفت: این مجتمع ها بسیار مهم و نماد و الگویی از همکاری دولت و قوه قضائیه هستند. مهمترین ویژگی این مجتمع‌ها این است که تمام دستگاه‌هایی که وظیفه‌ای در خصوص حمایت از کودکان کار دارند را در یک محل مشخص جمع کرده و تمام دستگاه‌ها در کنار هم با هم افزایی برای حمایت و ارتقای جایگاه کودک در معرض خطر و آسیب دیده اقدام می کنند. 

رحیمی ادامه داد:  طرحی به نام طرح ساماندهی و پذیرش کودکان کار و خیابانی در حال اجرا است و کودکانی که بی سرپرست و بدسرپرست هستند در  مجتمع های شوق زندگی مورد حمایت قرار می گیرند و در اختیار خانواده هایی که مایل به سرپرستی آنها هستندو واجد شرایط اند، قرار می گیرند. 

وزیر دادگستری درباره اقدامات مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با مافیای کودکان کار  گفت: کودکان کار و خیابانی چند دسته هستند. یک دسته بی سرپرست و بدسرپرست هستند و یک عده خانواده‌هایشان فقیر هستند و یک تعداد هم از اتباع هستند.

وی در پایان اظهارات خود بیان کرد: افرادی از این کودکان سوءاستفاده می‌کنند و از آنها پول می‌گیرند که حتما  مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با همکاری وزارت دادگستری با آنها برخورد می‌کند و این کودکان ساماندهی می‌شوند و جزو برنامه ما است که با آنها برخورد شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653364

مهمترین اخبار ایران و جهان: