نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 06:55

معرفی ۳۶۷ نفر به دستگاه قضایی در لرستان به خاطر آتش زدن کاه و کلش مزارع

رئیس اداره محیط زیست و امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۶۷ نفر که اقدام به آتش سوزی کاه و کلش در مزارع گندم و برنج کرده بودند شناسایی‌ و به دستگاه قضایی شدند.

محسن عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به راه‌اندازی ۵۷ خانه محیط زیست در مراکز خدمات سازمان جهاد کشاورزی، اظهار کرد: سال گذشته با همکاری اداره کل محیط زیست استان در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی و محیط زیست تعداد ۵۷ خانه محیط زیست در مراکز جهاد کشاورزی استان راه‌اندازی شد.

به گفته وی این تعداد خانه محیط زیست با هدف تعامل و همکاری با اداره کل محیط زیست استان راه‌اندازی شد.

 رئیس اداره محیط زیست و امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان در راستای حفاظت از محیط زیست از اهداف راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در مراکز جهاد کشاورزی است.

عبدالهی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۶۷ نفر که اقدام به آتش سوزی کاه و کلش در مزارع گندم و برنج کرده بودند شناسایی شدند.

به گفته وی این افراد با تشکیل پرونده به محاکم قضائی معرفی شدند.

رئیس اداره محیط زیست و امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: همچنین از ابتدای سال تاکنون ۵۰۰ نفر که برای مصارف کشاورزی از آب‌های آلوده استفاده می‌کردند، شده‌اند.

عبدالهی بیان کرد: این افراد که با همکاری محیط زیست، آبفا و شبکه بهداشت علوم پزشکی شناسایی شدند به دستگاه قضائی برای سیر مراحل قانونی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از آب‌های آلوده در بخش کشاورزی به سلامت مصرف کنندگان آسیب می‌رساند، گفت: از کشاورزان تقاضا داریم که برای کشاورزی از آب‌های آلوده استفاده نکنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624964

مهمترین اخبار ایران و جهان: