نیوز سیتی!
19 بهمن 1402 - 17:05

رزمایش فجر خودکفایی در قالب فجرآفرینان عرصه کشاورزی و دامپروری در کازرون

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازورن ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از ارکان امنیت ملی هر کشوری مسئله امنیت غذایی است که در این راستا باید اصلاح الگوی مصرف غذا و سرمایه گذاری جدی در بخش کشاورزی با هدف اصلاح الگوی کشت سازگار با شرایط اقلیمی هر منطقه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، سرهنگ حیاتی در این باره اظهار داشت: مسئله امنیت غذایی بسیار بااهمیت و مورد نیاز جامعه بوده که لازم است در گفتمان امنیت غذایی درست به آن پرداخته شود چراکه غفلت و بی توجهی از این مسئله به امنیت غذایی لطمه و آسیب می‌زند.

فرمانده سپاه کازرون گفت: امروزه برای اینکه ضمن تأمین غذا اشتغال هم داشته باشیم و هم منابع آب و خاک را نیز حفظ کنیم، چاره ای جز بالا بردن بهره وری در این حوزه نداریم و کلید آن در حقیقت ایجاد تحول در بخش کشاورزی است.

محمدجعفر شفیعی، مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون نیز در این باره اظهار داشت: یکی از بزرگترین چالش‌هایی که امروزه همه کشورها با آن مواجه هستند، موضوع چالش تغییرات اقلیمی و گرمایش غیر طبیعی کره زمین است که این چالش در واقع خطر بلایای طبیعی مرتبط با آب و هوا را افزایش داده و معیشت، امنیت غذایی و آب سالم و بهداشتی را به خطر می‌اندازد.

وی با بیان اینکه امروز باید مسئله افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی را در اولویت مسائل شهرستان قرار دهیم، افزود: ما در بحث کشاورزی و امنیت غذایی چنانچه توجه درستی به بهره‌وری نداشته باشیم، در آینده بسیار عقب خواهیم افتاد و شرایط خوب و مفیدی نخواهیم داشت.

مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون حفظ امنیت غذایی مردم را در گرو کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: چالش‌های زیادی در بخش کشاورزی در شهرستان وجود دارد و با توجه به اینکه آینده توسعه و پیشرفت بر مبنای فناوری می باشد، باید از شرکت های دانش بنیان در توسعه بخش کشاورزی استفاده شود که در این راستا باید مسیر و الگو هایی را برای توسعه کشاورزی مشخص کنیم تا همه متولیان بخش کشاورزی با همکاری هم در یک مسیر صحیح حرکت کنند تا بتوانیم به نتیجه مطلوبی برسیم.

شفیعی تصریح کرد: امروز غذای سالم برای سلامت و زندگی انسان ها امری ضروری به حساب می آید و دستیابی به غذای ایمن و کافی در واقع از مهمترین وظایف دولت ها و سیاستگذاران هر جامعه است، به نحوی که امنیت در سایر حوزه‌ها وابستگی شدیدی به مقوله امنیت غذایی دارد.

وی در ادامه به برگزاری رزمایش فجر خودکفایی در قالب فجرآفرینان عرصه کشاورزی و دامپروری توسط گروه جهادی شهدای کشاورزی در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون در راستای محرومیت زدایی و بر پایه افزایش تولید در واحد سطح برای تولیدات محصولات راهبردی و مزیت دار کشاورزی با حضور 40 نفر از مربیان طرح جهش تولید به ارائه خدمات آموزشی ترویجی و مشاوره به بهره برداران بخش کشاورزی در مناطق مختلف شهرستان در این ایام مبارک پرداختند و همچنین در این رزمایش ویزیت و واکسیناسیون رایگان 26 هزار دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های مختلف دامی و قابل انتقال به انسان و نیز کارگاه آموزشی بهبود تغذیه و اصلاح نژاد دام سبک با حضور سه تیم کلینیک سیار دامپزشکی در سطح شهرستان کازرون انجام گرفت.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1665320

مهمترین اخبار ایران و جهان: