نیوز سیتی!
24 دی 1402 - 18:42

امدادرسانی به بیش از 4800 نفر

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع برف و کولاک، از امدادرسانی به بیش از 4800 نفر در 5 روز گذشته خبر داد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع برف و کولاک در ۱۲ استان کشور، به تشریح اقدامات انجام شده از ۱۹ تا ۲۴ دی ماه و تا ۱۴:۰۰ امروز پرداخت و گفت: در ۵ روز گذشته و پس از وقوع برف در گردنه‌های برف خیز، ۱۲ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان و همدان، شامل ۵۳ منطقه، ۴۹ محور کوهستانی، ۲ شهر و ۲ روستا، نیاز به خدمات امدادی پیدا کردند که امدادگران جمعیت هلال‌احمر برای امدادرسانی در این مناطق حاضر شدند.

وی ادامه داد: در این مدت زمان، امدادرسانی به ۴۸۶۳ نفر انجام شد، ۹۳۶ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند و ۱۳ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

محمودی افزود: ۹۹ تیم عملیاتی شامل ۳۲۴ امدادگر، اقدام به رهاسازی ۵۹۳ دستگاه خودرو از برف کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: در این مدت زمان، ۷۸۸ تخته پتو، ۷۵ بسته غذایی، ۳۶۹ قوطی آب معدنی، ۱۵۴ قوطی کنسروجات، ۱۳۲۵ قرص نان و ۶۵ کیلوگرم خرما بین افراد در راه مانده، توزیع شد.

 با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر کولاک برف و احتمال وقوع بهمن، امدادگران در حالت آماده‌باش قرار دارند. هم‎وطنان می‌توانند در صورت بروز حوادث احتمالی، برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲، ندای امداد تماس بگیرند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1637764

مهمترین اخبار ایران و جهان: