نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 17:05

واشنگتن عامل مرگ نوجوان آمریکایی در کرانه باختری

پدر نوجوان فلسطینی-آمریکایی که درکرانه باختری توسط اسرائیل کشته شد، آمریکا را عامل این قتل خواند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ یک روز پس از تایید کشته شدن «توفیق عبدالجبار» شهروند آمریکایی در کرانه باختری توسط واشنگتن، پدر او گفت که «دولت آمریکا» عامل قتل پسر هفده ساله او است.

توفیق روز جمعه در نتیجه تیراندازی نیروهای اسرائیلی به او در کرانه باختری جانش را از دست داد. این نوجوان فلسطینی-آمریکایی در شهر «گرتنا» در ایالت لوئیزیانا متولد و بزرگ شد و از ماه می ۲۰۲۳ با پدرش در کرانه باختری زندگی می‌کرد.

 

حافظ عبدالجبار با اشاره به حمایت‌های نظامی چندین دهه‌ای واشنگتن از تل‌آویو گفت که آمریکا در کشته شدن پسرش توسط اسرائیل دست داشته است.

پسرش به همراه برخی از دوستانش می‌خواستند با خودرو برای گردش به یک منطقه در شمال رام الله بروند که هدف تیراندازی قرار گرفتند. یک شاهد عینی به پدر او گفت که سربازان ارتش اسرائیل و شهرک نشینان خودروی را متوقف و شروع به شلیک به آنها کردند که در نتیجه آن، دو تیر به سر و سینه پسرش خورد و جانش را گرفت.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه (دیروز) کشته شدن یک شهروند آمریکایی را تایید کرد و از اسرائیل درباره این موضوع توضیح خواسته است.

وزارت بهداشت فلسطین وابسته به تشکیلات خودگردان اعلام کرده که از زمان عملیات طوفان الاقصی، نظامیان اسرائیلی و شهرک نشینان این رژیم، بیش از ۳۶۰ فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رسانده‌اند.

حافظ عبدالجبار در مصاحبه با سی‌ان‌ان درباره مرگ پسرش گفت، اسرائیل «تحت حمایت ایالات متحده است و پسرم با گلوله‌های خودی کشته شد. پسرم توسط دولت خودمان کشته شد».

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644920

مهمترین اخبار ایران و جهان: