نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 23:44

نخستین مدرسه امداد و نجات هلال احمر زنجان افتتاح شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ششمین روز از دهه مبارک فجر نخستین مدرسه امداد و نجات هلال‌احمر در خرمدره افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حکمت‌الله‌ هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان شامگاه امروز در آیین افتتاح مدرسه امداد و نجات هلال احمر نسیم‌ مینو خرمدره با تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اظهار کرد: افتتاح مدرسه امداد و نجات هلال احمر در مدرسه ابتدایی نسیم مینو شهر خرمدره ارزشمندترین طرحی است که در دهه فجر امسال به ثمر نشست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: با افتتاح این طرح دانش‌آموزان این‌ مدرسه از آموزش کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره‌مند و از دوره ابتدایی این آموزش‌ها در میان دانش‌آموزان نهادینه می‌شود.

وی با بیان اینکه با نهادینه‌کردن این آموزش‌ها، دانش‌آموزان امدادگر شده و علاوه بر خود امدادی دگر امدادی نیز خواهند کرد، ادامه داد: برای نجات جان انسان نیازی به پزشک یا پرستار بودن‌ نیست چرا که با فراگیری آموزش‌های هلال‌احمر  می‌توان در  مرگ‌های بالینی تأثیرگذار بوده و جان انسانها را نجات داد.

هاشمی ادامه داد: رسالت هلال احمر انسانی و بشردوستانه با پیام صلح، دوستی، وحدت و مودت است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در حوزه‌هایی که حاکمیت خلاء دارد هلال احمر به واسطه داوطلبان، امدادگران و جوانانی که دارد آنرا جبران کرده و پیام هلال احمر حمایت از سلامت انسان‌هاست.

وی بر اهمیت آموزش‌های هلال احمر تاکید کرد و افزود: امروز کشور ظرفیت وقوع ۴۰ نوع حادثه را دارد که نیاز است مسوولان و حاکمیت در این خصوص برنامه‌ریزی داشته و از آموزش، تمرین و مهارت‌های کافی برخوردار بوده و امدادگر خود و دیگران در جامعه باشیم.

هاشمی خاطر‌نشان کرد: کمک می‌کنیم تا مدرسه ابتدایی نسیم مینو خرم دره تجهیزات لازم را برای امدادرسانی در حوادث داشته باشد.

گفتنی است، مدرسه۱۲ کلاسه نسیم مینو شهر خرمدره با ۳۰۰ دانش‌آموز از اول تا ششم ابتدایی را داراست که از این تعداد ۶ کلاس در مقاطع تحصیلی چهارم، پنجم و ششم آموزش‌های هلال احمر را فرا گرفته‌اند.

افتتاح خانه هلال در دانشگاه پیام‌نور خرم‌دره از دیگر برنامه‌های هلال احمر در این شهرستان بود.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663420

مهمترین اخبار ایران و جهان: