نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 15:00

مشاهده سومین قلاده از خرس قهوه‌ای ماده در کوهدشت

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان سومین قلاده از گونه خرس قهوه‌ای ماده به همراه یک توله در منطقه درب گنبد شهرستان کوهدشت در سال ١۴٠٢ مشاهده شد.

علی سالاروند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه تصاویر و فیلم یک قلاده خرس قهوه‌ای ماده به همراه یک توله توسط همیاران محیط زیست در شهرستان کوهدشت، ثبت و ضبط شد، اظهار کرد: این تصویر که توسط همیاران محیط زیست در شهرستان کوهدشت ثبت شده است نمایانگر حضور یک خرس قهوه‌ای و توله در زیستگاه‌های شهرستان کوهدشت است.

وی گفت: این سومین مشاهده خرس قهوه‌ای به همراه توله در سال ١۴٠٢ است، این مشاهدات نشان از احیاء شدن زیستگاه‌ها و گونه‌های مختلف جانوری در کل سطح استان لرستان است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان در راستای حفاظت و مدیریت گونه‌های در خطر انقراض، اقدام به هوشمندسازی مناطق، پایش و آموزش جوامع محلی در سطح زیستگاه‌هایی که از جمعیت زیستایی برخوردار هستند، کرده است.

سالاروند ضمن قدردانی از همیاران محیط زیست در ثبت و ضبط تصاویر مربوطه، از همه هم استانی‌های عزیز و با فرهنگ لرستان درخواست کرد که به منظور احیا گونه‌های نادر و بی‌نظیر حیات وحش استان، اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان را یاری کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633364

مهمترین اخبار ایران و جهان: