نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 16:00

غزه در صدوچهاردهمین روز جنگ؛ مقاومت در زیر باران شدید

در حالی که تشدید بارندگی و سرما، مشکلات آوارگان فلسطینی را در نوار غزه دوچندان کرده است و اشغالگران بیمارستان‌های خان‌یونس را با تانک محاصره کرده‌اند، نبرد زمینی مقاومت در محورهای مختلف همچنان با قدرت ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگ غزه در حالی وارد صد و چهاردهمین روز شده که ارتش رژیم اشغالگر به گسترش عملیات زمینی خود در شهر خان یونس ادامه می‌دهد و همزمان حملات هوایی مداوم و گلوله باران‌های توپخانه‌ای خشونت آمیز علیه غیرنظامیان و آوارگان را دنبال می‌کند تا فلسطینیانی که از «جهنم شمال نوار غزه» به این شهر پناه آورده‌اند را بار دیگر آواره و قربانی کند.

چادرهای آوارگان در غزه؛ غرق در آب

 

از سوی دیگر آوارگان فلسطینی و ساکنان جنوب نوار غزه، در سایه تشدید برودت هوا و بارندگی‌های شدید در شرایط دشواری به سر می‌برند و ساکنان شمال نوار غزه نیز به دلیل قطع ارسال کمک‌ها در حال تجربه قحطی و گرسنگی شدید هستند. تشدید بارندگی‌ها موجب شد که چادرهای آوارگان غرق در آب شوند و  بیش از نیمی از ساکنان غزه، شب گذشته را در میان آب خوابیدند.

 

 

 

وضعیت چادرهای آوارگان غزه

بیمارستان‌های جنوب غزه در محاصره تانک‌ها

«العربی الجدید» امروز نوشت که نبرد در جنوب نوار غزه تشدید شده و ارتش اسرائیل با محاصره غیرنظامیان و آوارگان در مراکز پناهندگی و بیمارستان‌ها و هدف قرار دادن آنها، جنایات خود در شمال نوار غزه را این‌بار در جنوب تکرار می‌کند. این ارتش گام به گام به تکرار سناریوی بیمارستان‌های الشفاء، کمال عدوان و المعمدانی در شمال نوار غزه، در بیمارستان‌های ناصر و الامل در خان یونس نزدیک می شود و در حاضر این دو بیمارستان در محاصره کامل توسط تانک‌ها قرار گرفته‌اند. 

تنها در روز شنبه (دیروز) به  اعلام وزارت بهداشت فلسطین، پیکرهای ۱۵۰ فلسطینی در محوطه بیمارستان ناصر دفن شدند. برق اغلب بخش‌های بیمارستان قطع شده، داروهای مسکن و بیهوشی تمام شده و بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان با کمبود شدید دارو مواجه است. 

تداوم نبرد زمینی مقاومت با اشغالگران در محورهای مختلف

همزمان نبرد زمینی میان مقاومت و ارتش اشغالگر در خانیونس ادامه دارد و در این میان مقاومت دستاوردهای مهمی کسب کرده است. 

 

 

پایگاه خبری شبکه المیادین نوشت که نیروهای شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی سرایا القدس، در محورهای مختلف خان‌یونس با نظامیان صهیونیست با سلاح‌های سبک و سنگین درگیر هستند. شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که نظامیان اشغالگر را در محورهای جنوب غرب و غرب خان‌یونس با خمپاره هدف قرار داده و امروز با آر.پی.جی یک تانک و نفربر اسرائیلی را هدف قرار داده و در مرکز نوار غزه و به طور مشخص شرق اردوگاه المغازی، خط امداد و تردد جنگ‌افزارهای اسرائیلی را زیر آتش قرار داده است.

نیروهای شهید عمر القاسم، شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز صبح امروز جنگ‌افزارهای اسرائیلی را که در حال پیشروی در چندین محور در نوار غزه و به طور مشخص غرب بیت‌لاهیا و شمال نوار غزه بودند با خمپاره‌های سنگین هدف قرار دادند. 

کتائب المجاهدین شاخه نظامی جنبش المجاهدین، پایگاه هوایی اسرائیلی «رعیم» را با چند راکت هدف قرار داد. چند ساعت پیش نیز کتائب شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس از هدف قرار دادن یک تانک مرکاوا با راکت «یاسین ۱۰۵» در شهر خان‌یونس خبر داد. 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652264

مهمترین اخبار ایران و جهان: