نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 00:29

دبیرکل جنبش اسلامی عراق: جهاد تبیین محور همه مسؤولان نظام و مردم قرار گیرد

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق با بیان اینکه دفاع از نظام جمهوری اسلامی اولویت کشورهای اسلامی است، گفت: جهاد تبیین باید محور همه مسؤولان نظام و مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید هاشم الحیدری دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق امشب در یادواره شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت و تجمع بزرگ راهیان قدس در مصلی رشت با بیان اینکه دفاع از نظام جمهوری اسلامی اولویت کشورهای اسلامی است، اظهار کرد: جهاد تبیین باید محور همه مسؤولان نظام و مردم قرار گیرد. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به جهاد تبیین در حوزه‌های مختلف افزود: جمهوری اسلامی دارای قدرت نظامی، موشکی و اقتصادی است ولی تمامی آنان بدون جهاد تبیین هیچ معنایی ندارد. 

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق با بیان اینکه حضرت زینب (س) با جهاد تبیین توانست واقعه عاشورا را زنده نگه‌دارد، گفت: سلاح برنده حضرت زینب (س) جهاد تبیین است و اگر این بانو و جهاد تبیین نبود بدون شک واقعه عاشورا به فراموشی سپرده می‌شد. 

الحیدری با اشاره به‌ نقش جهاد تبیین در شکست دشمن در حوزه‌های مختلف بیان کرد: جهاد تبیین در محدوده مرزی خاصی منحصر نمی‌شود زیرا یک فتوای الهی و تکلیف در جهان اسلام است که برای تحقق فریضه جهاد تبیین باید اتاق فکر، اندیشه و عملیات تشکیل شود. 

وی با تاکید بر اینکه مسئله جهاد تبیین باید به دغدغه جامعه مبدل شود، افزود: امروز برای حل مشکلات جهان اسلام بیش از هر چیز به موشک‌های فرهنگی و جهاد تبیین نیاز داریم. 

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق با بیان اینکه مردم سالاری دینی یکی از اهداف پایه‌های اساسی حاکمیت امام راحل (ره) بوده است، گفت: انقلاب امام خمینی (ره) بعد ۱۴۰۰ سال اتفاق افتاد و توانست تمامی معادلات نظام جهانی را تغییر دهد. 

الحیدری نهضت امام راحل را مردمی‌ترین انقلاب در جهان دانست و بیان کرد: در طول ۴۵ سال گذشته مردم جزو ارکان اصلی نظام اسلامی بودند به طوری که با حضور به موقع خود در برهه‌های حساس به حاکمیت و نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی معنا بخشیدند. 

وی مکتب ولایت فقیه و رهبری را برگرفته از مکتب حاج قاسم دانست و افزود: جمهوری اسلامی سراسر معنویت و پاکی است و به این دلیل استکبار سعی دارد جامعه را به لحاظ فرهنگی دچار مشکل کنند. 

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق با بیان اینکه امنیت اقتصادی مهم‌ترین ویژگی جمهوری اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته است، تصریح کرد: امروز در بسیاری از کشورها مردم به نان شب هم محتاج هستند ولی در ایران چنین مشکلی وحود ندارد، لذا دیگر کشورها باید انقلاب اسلامی را به عنوان الگویی در مدیریت قرار دهند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659664

مهمترین اخبار ایران و جهان: