نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 11:15

جذب قضات در کردستان منطقه‌ای‌گزینی شود

مدیرکل امور استان‌های معاون اول قوه قضائیه گفت: جذب قضات در کردستان باید بصورت منطقه‌ای باشد و منطقه‌ای‌گزینی در جذب قضات انجام شود تا مشکل مربوط به نگهداشت قضات در استان حل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یدالله موحد مدیرکل امور استان‌های معاون اول قوه قضائیه صبح امروز در هفتمین جلسه شورای قضایی استان کردستان اظهار داشت: مدیران ارشد قوه قضائیه تمام تلاش خود را برای ارتقای معیشت کارکنان دستگاه قضایی انجام می‌دهند. 

وی ضمن تقدیر از مدیریت موفق بر شورای قضائی استان کردستان افزود: همدلی و همگرایی در میان مدیران دستگاه قضائی استان به خوبی به چشم می‌خورد و این مهم زمینه‌ساز حل مشکلات اساسی این دستگاه در استان کردستان است. 

موحد افزود: جذب قضات در استان کردستان باید بصورت منطقه‌ای باشد و منطقه‌ای‌گزینی در جذب قضات انجام شود تا مشکل مربوط به نگهداشت قضات در استان حل شود. 

مدیرکل امور استان‌های معاونت اول قوه قضائیه تصریح کرد: حل مشکلات استان‌های مختلف باید بر اساس اقتضائات خاص هر استان باشد و با یک سازوکار خاص و دائمی بتوان مشکلات را برطرف کرد. 

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: با دستور رئیس قوه قضائیه در خصوص جذب اختصاصی قضات بومی امیدواریم ظرف بازه دوساله این مشکل استان کردستان حل و فصل شود. 

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی تصریح کرد: مشکل غیربومی بودن قضات در استان کردستان یک مشکل قدیمی است که با دستور مستقیم ریاست دستگاه قضا مبنی بر جذب اختصاصی 100 نفر از قضات بومی، در چند سال آینده بصورت کامل برطرف خواهد شد. 

همچنین در این جلسه مدیران ادارات تابعه قوه قضاییه در استان کردستان، گزارشی از وضعیت اقدامات انجام شده در مجموعه تحت تصدی خود ظرف سال جاری را ارائه دادند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583664

مهمترین اخبار ایران و جهان: