نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 21:03

گفت‌وگوی رئیس پنتاگون با وزیر دفاع اوکراین پس از حملات هوایی روسیه

منابع خبری غروب یکشنبه از گفت‌و‌گوی وزرای دفاع اوکراین و آمریکا پس از تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، منابع خبری غروب یکشنبه به وقت تهران از گفت‌‌وگوی وزیر دفاع اوکراین با همتای آمریکایی خود پس از بزرگترین حمله پهپادی روسیه به شهر «کی‌یف» پایتخت اوکراین خبر دادند.

به گزارش وبگاه «کی‌یف ایندیپندنت» «رستم عمروف» وزیر خارجه اوکراین عصر یکشنبه به وقت تهران تلفنی با «لوید آستین» رئیس پنتاگون گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، اوکراین روز شنبه از بزرگترین حمله پهپادی روسیه به این کشور از شروع جنگ به این سو خبر داد. مقام‌های اوکراینی گفتند که در پی حمله بیش از ۷۰ پهپاد روسیه در ۲۴ ساعت گذشته به «کی‌یف» دست کم پنج نفر زخمی شدند.

این موج از حملات پهپادی در ساعات اولیه روز شنبه شروع و هشدار حمله هوایی ۶ ساعت طول کشید. به دنبال این حمله، «ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌یف گفت که در این حمله پنج نفر از مجروح شدند و به ساختمان‌های شهر آسیب رساند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که وزیر دفاع اوکراین با لوید آستین، رئیس پنتاگون تلفنی صحبت کرده و طرفین در مورد حملات هوایی روسیه گفت‌وگو کردند.

در این گفت‌وگوی تلفنی، آستین ادامه حملات موشکی و پهپادی روسیه به شهرها و زیرساخت‌های حیاتی اوکراین را محکوم کرد.

با گذشت ۲۰ ماه از تهاجم روسیه، خستگی در روابط غرب با اوکراینی که برای نبرد با روسیه به شدت به متحدان خود برای کمک‌های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه متکی است، رخنه کرده است. 

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین  روز شنبه در  سخنرانی، کمک‌های تسلیحاتی بیشتری از حامیان غربی خود طلب کرد و از آنها به بهانه حفاظت از صادرات غلات  سامانه‌های پدافند هوایی بیشتر خواست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، زلنسکی در سخنرانی در اجلاس «غلات اوکراین» که با حضور مقام‌های ارشد کشورهای اروپایی شامل «آلن برسه»، رئیس جمهور سوئیس و «اینگرید سیمونیت»، نخست وزیر لیتوانی برگزار شد ادعا کرد: «ما دچار کمبود پدافند هوایی هستیم و این امری پنهانی نیست.»

 در تحولی دیگر، رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که روسیه سامانه‌های راهبردی پدافند هوایی خود را از منطقه راهبردی «کالینینگراد» به مناطق عملیاتی اوکراین منتقل کرده است.

رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده که روسیه با این اقدام  چالش‌های پدافندی ناوگان دریای سیاه روسیه در شهر بندری «نووروسیسک» را که بر توانایی آن‌ها برای پرتاب موشک‌های کروز به سمت اوکراین تاثیر می‌گذارد، بر طرف خواهد کرد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585564

مهمترین اخبار ایران و جهان: