نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 20:09

زمینه اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی در کشور فراهم نیست

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه زمینه اجرا و ساز و کار لازم برای مصوبات شورای عالی فرهنگ عمومی در کشور فراهم نیست، گفت: نام شورای فرهنگ عمومی و جایگاه اثرگذاری آن در عرصه فرهنگ باید مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام بعدازظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، گفت: تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان تصویب مصوبات مطلوبی را به دنبال دارد اما این مصوبات خروجی پیدا نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زمینه اجرا و ساز و کار لازم برای مصوبات شورای عالی فرهنگ عمومی در کشور فراهم نیست.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای اساسی مشخص کردن جایگاه اساسی، کلیدی و مهم این شورا است چرا که از جمله بازوان قوی کشور محسوب می‌شود، افزود: نام شورای فرهنگ عمومی و جایگاه اثرگذاری آن در عرصه فرهنگ باید مشخص شود.

نکونام اشاره به اینکه ۱۵۰ برنامه در این جلسه مصوب شده است، تصریح کرد: تحقق مصوبات نیازمند امکانات، تجهیزات و پشتوانه است و اگر این موارد نباشد اقدامی نمی‌توان انجام داد.

وی اضافه کرد: شورای عالی فرهنگ عمومی کشور باید جنبه ملی و ساز و کار درست و قانونی پیدا کند تا به درستی دیده شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت مساجد و ظرفیت آن‌ها، خاطرنشان کرد: مساجد از پایگاه‌های مهمی هستند که باید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شود تا خروجی مطلوبی پیدا کنند، در حال حاضر مساجد رها شده‌اند و از ظرفیت آن‌ها استفاده نمی‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585520

مهمترین اخبار ایران و جهان: