نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 14:45

بالندگی صنایع قم موجب افزایش سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه بالندگی صنایع قم از جمله صنعت کفش در افزایش آمار توریست‌ها و مراودات بین‌المللی این شهر مؤثر است، گفت: برپایی نمایشگاه‌ها پای سرمایه‌گذاران خارجی را به قم باز می‌کند و موجب رشد اقتصاد شهر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود مسگری شب گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه «مترکس» در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: واقعیت امروز این است که قم به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشور در حوزه کفش محسوب می‌شود و هر چه برپایی نمایشگاه‌ها بیشتر دنبال شود می‌توانیم تولیدات قم را نه فقط در داخل کشور بلکه به بازارهای جهانی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: به گفته برگزارکنندگان این نمایشگاه، صنایع وابسته به صنعت کفش در کشور در حد زیادی به خود کفایی دست یافته و بخش قابل توجهی از مواد اولیه این صنعت را هم در داخل تولید کرده و بومی‌سازی در حال انجام است.

مسگری تصریح کرد: استان قم با اختصاص 70 درصد سهم صادرات کفش ماشینی کشور به خود، به مرکز کفش ماشینی کشور تبدیل شده و دیگر بسیاری از استان‌ها با الگوبرداری از صنعت کفش قم پیش می‌روند.

عضو شورای شهر قم گفت: امیدوارم که با برگزاری مستمر این نمایشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف، همه صنعت‌ها پیشرفت داشته باشند، صنایعی مانند صنعت توریست به ما کمک می‌کند تا پای سرمایه گذار‌های کشورهای خارجی را به قم باز کنیم و به بهترین شکل با بحث تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشور اعمال شده مبارزه کنیم.

نخستین نمایشگاه تخصصی «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم» به همت انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم از 30 آبان در نمایشگاه بین‌المللی قم برپا شده و تا سوم آذرماه ادامه داشته است.

پایان پیام/78033

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583964

مهمترین اخبار ایران و جهان: