نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 14:35

۲ هزار اثر به جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی ارسال شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: «قزوین» میزبان دومین جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی می باشد و تاکنون بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و هدف ما از برگزاری این رویداد، معرفی استان قزوین است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا خزائلی در نشست خبری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی که پیش از ظهر امروز در عمارت هنر استان قروین برگزار شد، اظهار کرد: قزوین سهمی که باید از حوزه فرهنگ و میراث فرهنگی را داشته باشد در حال حاضر دارا نیست و این موضوع یکی از دغدغه های اصلی مدیران استانی جبران این ضعف است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ اتفاقات خوبی همانند ثبت کاروانسرای سعدالسلطنه به عنوان میراث جهانی و ثبت باغستان را شاهد بودیم که باعث می شود تا حدودی عقب ماندگی هارا جبران کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: «قزوین» دومین میزبان جشنواره ملی چند رسانه ای است و تاکنون بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و هدف ما از برگزاری این رویداد، معرفی استان قزوین است.

خزائلی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای اصلی این جشنواره مردمی بودن آن است که در روز های چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه فعالیت ها به صورت مردمی و در میان مردم برگزار خواهد شد و کاروانسرای سعدالسلطنه، آب انبار سردار و سینما بهمن میزبان مردم برای تماشای آثار می باشند.

این مسوول عنوان کرد: افتتاحیه جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی روز چهارشنبه ۸ آذر ساعت ۱۷:۳٠ در سالن مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و مراسم اختتامیه نیز روز جمعه ۱۰ آذر در همان سالن با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با برگزاری این جشنواره شاهد پویایی موتور مولد اقتصاد پاک در حوزه گردشگری استان باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585120

مهمترین اخبار ایران و جهان: