نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 14:02

کنعانی: رسوایی بزرگ اخلاقی دیگری برای آمریکا رقم خورد

سخنگوی وزارت امور خارجه نسل‌کشی اخیر رژیم صهیونیستی در غزه در روز جمعه و با چراغ سبز آمریکا را رسوایی بزرگ اخلاقی برای واشنگتن خواند و گفت که این جنایات چهره حقیقی حقوق بشر آمریکایی را به جهانیان نشان داد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی روز جمعه دهم آذر ماه و پس از آتش‌بس موقت که چند بار تمدید شد، دور جدید حملاتش به غزه را از سر گرفت که بر اثر آن حدود ۲۰۰ نفر شهید و نزدیک به ۶۰۰ تن دیگر در طی یک روز مجروح شدند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت غزه روز جمعه حملات رژیم صهیونیستی، ۱۷۸ نفر شهید و ۵۸۹ نفر نیز مجروح شده‌اند.

در همین خصوص سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی که روز جمعه به از سرگیری حملات صهیونیست‌ها علیه غزه واکنش نشان داده بود، عنوان کرد: حدود ۲۰۰ شهید و ۶۰۰ زخمی نتیجه ۲۴ حملات نظامی و حشیانه رژیم صهیونیستی به غزه پس از اقدام رژیم در پایان دادن به آتش‌بس هفت روزه است. حملاتی که مجددا با چراغ سبز آمریکا آغاز شده تا بر جنایت هولناک کشتار بیش از ۱۶ هزار فلسطینی طی ۴۸ روز، فهرست بلند دیگری از جنایات جنگی، کودک‌کشی و نسل‌کشی اضافه شود.

وی در شبکه اجتماعی ایکس در این خصوص نوشت: این یک رسوایی بزرگ اخلاقی برای دولت آمریکاست و چهره حقیقی حقوق بشر آمریکایی را به جهانیان نشان داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روز جمعه در واکنش به این حملات گفته بود: نقض آتش‌بس و آغاز دوباره تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه ‎غزه دقایقی قبل از خروج آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت و باز هم غیرنظامیان، کودکان و زنان قربانیان اصلی حملات جنایتکارانه نظامیان رژیم صهیونیستی هستند. وی افزود: خون‌آشامان صهیونیست پس از کشتار بیش از ۱۵ هزار فلسطینی، دور جدید کشتار خود را در سایه ادامه حمایت دولت آمریکا آغاز کرده‌اند. (اینجا بخوانید)

رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات طوفان الاقصی که در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) توسط حماس آغاز و پس از آن سایر گروه‌های مقاومت در فلسطین به آن پیوستند و تلفات قابل توجهی را به صهیونیست‌ها وارد کرد، اقدام به حمله به نوار غزه کرده و محاصره این منطقه را تشدید کرد. روز جمعه سوم آذر ماه ‌آتش‌بس موقت برقرار و چند بار تمدید شد و یک هفته بعد از گذشت آتش‌بس موقت، رژیم صهیونیستی دهم آذر ماه حملات خود به نوار غزه را از سر گرفت. حملات این رژیم علیه مردم فلسطین در این مدت با حمایت آمریکا همراه بوده است. 

در همین خصوص نیز روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه به نقل از مقام‌هایی آمریکایی اعلام کرد که آمریکا برای کمک به اسرائیل در اجرای عملیات نظامی در غزه بمب‌های عظیم‌ سنگرشکن و ده‌ها هزار سلاح و گلوله توپخانه دیگر در اختیار آن قرار داده است. براساس این گزارش، این کمک‌های تسلیحاتی که شامل ۱۵ هزار بمب و ۵۷ هزار گلوله توپخانه است، اندکی بعد از حمله هفتم اکتبر آغاز شد و در روزهای اخیر نیز ادامه داشته است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591164

مهمترین اخبار ایران و جهان: